|
|
|
|---|---|
|
när jag har kopplingen i dragläge så skriker de lite, även på låga varv ibl... ngn som vet ngt om detta lr haft samma problem? koppling+lager är nytt. det är en 328-97:a | |
|
kanske vattenpumpen?? |
|
| Lamellerna som inte slitit in sig? | |
| Om det låter även när kopplingen greppat på låga varv så kan det vara dubbelmassesvänghjulet. Det liksom kvittrar när de båda delarna rör sig inbördes. Jag har det skönhetsfelet på min 320, så när det blir dags att byta koppling får jag nog kosta på mig att byta svänghjulet också. | |
|
lamellerna kan de inte vara för de lät så innan bytet me... Adelson: kvittrande ljud stämmer bra, så de kan bli bort om man bytar svänghjulet? |
|
| ursch dyrt 5500 kr tror jag det var? | |
|
carlsson86: Jag kan ju inte helt säkert säga vad det är som låter på din bil, men det verkar sannolikt att det är svänghjulet. Om det är det så försvinner ju ljudet om du byter. Tyvär är det konstigt dyrt. Jag har inte kollat vad det kostar på BMW, men på mekonomen kostar det typ 5800:- såg jag nu. Ingen som vet om man kan göra något åt ett kvittrande dubbelmassesvänghjul för att få det tyst? Smörjmedel av något slag känns ju inte aktuellt i närheten av en kopplingslamell ... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.