AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.534

textil tvätt!

ro
22
roselin
318is -94
325 i -93
tjenare!

Nån som vet om nån bra textil tvätt som man kan tvätta taket inne i bilen med? har några stygga fläckar där som jag vill få bort.
Stekaren
Thinner är bra på fläckar
Thinner på tyg? Inget jag skulle prova iaf...
Bör räcka med betydligt mildare medel.

Finns olika textiltvättar på sprayburk att köpa på de flesta mackar.
Men personligen skulle jag lämna bort en sådan sak, då det lätt blir fuktfläckar om man tvättar själv.

Mvh Carl.
BMW har en sprayburk med ett medel de kallar för Läderrengöringsskum. Detta medel fungerar emellertid ypperligt även på textil (vilket står på burken)!

Annars skall Vanish Oxi-Action vara grymt mot lite elakare fläckar.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Turtle's textiltvätt tycker jag funkar mycket bra, lämnar inga konstiga fläckar efter sig. Finns hos tex OK/Q8

//Peter
Stekaren
Carl L: Jag är gammal rekondare och det är ypperligt bra på textil.
Stekaren: Fungerar gör det säkert. Frågan är väl bara om det är så skonsamt mot limmet innertakets tyg sitter fast med.

Vore ju tråkigt om limmet släppte där man tvättade.
ro
22
roselin
318is -94
325 i -93
tror jag borde prova turtle eller vanish först kanske... så man inte förstör nått. men tar man det lite lungt borde man väl kunna slippa fläckar.

nått bra förslag på nått att gnida med då?
roselin,

En vanlig svamp, av samma typ som den man ofta använder när man tvättar bilens utsida, funkar ypperligt!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
ro
22
roselin
318is -94
325 i -93
men det borde väl va en torr svamp då eller? så man inte får för mycket fukt i taket.... Ursäkta en som inte kan nå =)..
Stekaren
Carl L: Finns inget som är "skonsamt" inom rekond :) Jag ska tillägga att thinner är så effektivt att man inte behöver använda så mycket eller nöta så mycket på fläckar att det går igenom tyget.

Gör som ni vill, jag vet att det är bäst iaf.
ro
80
robotics6
330iA Touring M -17
bäst ta renat bensin. har haft fläckar på min gamla bil audi innetaket så testade jag med renat bensin så vips borta och rent! ger ingen efterfläck. Kanonbra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.