|
|
|
|---|---|
|
hastighetsmätaren på min 520i -87 är lite skum. den funkar ibland oftast när det är väldigt varmt ute eller väldigt kallt och även om man har kört en lång sväng, typ 15 mil eller nåt... nån som kan tänkas veta vad problemet kan ligga nånstans... har hört att det finns batterier som ligger i instrumenten kan det va det??? | |
|
mm det kan de, SI batterierna tror jag dom heter, kolla på mektips.. där finns det en beskrivning om hur du byter dessa.:) mvh / Magnus BMW 525, 24v |
|
| topp... får kika lite där då... | |
|
På min bil var det kontaktstycket till givaren på bakaxel som ärgat sönder. Den funkade til och från lite då och då för att tillslut vara helt död jämt... Värt att kolla iallfall /Fredrik |
|
|
Kollade där på min också, men de var inga fel på min beemer iaf.. däremot måste jag få tag i ett nytt kretskort till mitt, jag har nämligen inga SI-batterier.. :( |
|
|
har vart där å kikat med... kört med kontakt spray å så men kontakterna ser fina ut så det är nog inte där heller... det jag funderar lite på oxå är om det kan va så att kabeln har kommit i kläm nånstans på vägen å glappar lite... kanske långsökt men fan vet... tack för tipsen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.