AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
899

sidogardin, går den att laga?

Hej, som rubriken lyder.... det är den lilla trekantiga gardinen som inte rullar in, någon som har haft liknande problem?
/Fredrik
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Bytte en förra veckan efter tre veckor på europavägar med ungar i bak så gick den sönder. Har även bytt en tidigare med samma fel på andra sidan. Konstruktionen är skör i den ena gaveln där gardinens fjäderfunktion sitter in-fäst och bryts lätt sönder. Kostar ca 700:- på BMW, men går kanske att laga med lim om du har tålamod.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Min E38 Länk
Tack! Jag ska prova att laga den först, anars får man väll beställa en ny. Går det attta bort en sån gardin utan att den går sönder? tänkte ifall man hittar en på skroten!
/F

Min bil;Länk
Kolla på E38.org, där finns en länk till hur man kan laga gardinerna själv. Jag har gjort detta, funkade fint med metaltråds-gem varianten.

Mvh. /Kjell
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Här är den Länk
Hade själv nyligen ett missöde efter transport av "småsniglar"
Plasten i gardinhållaren är väldigt tacksam att laga med cyanoakrylat lim (superlim). Det blir rena svetsen. Tänk dock på att tvätta rent från olja i botten. (det sitter en inoljad filtbit i varje ände på gardinrullen och den svettas en del med tiden. Jag klippte dessutom till en tunn aluminiumplåt, borrade några hål och najade ihop bottendelen samt fyllde med epoxy underifrån. Hade en ful längsgående spricka men den försvann fullständigt efter slipning och omlackering.
Tack för en mycket bra instruktion och länk.

/ F
HZRobban
Jag tog bort mina och drog på solfilm istället... Blev svalare och snyggare :) Båda trekanterna var trasiga plus ena vanliga gardinen va dålig... Lite svajjigt med barn (fulla polare) i baksätet... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.