|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Jag har haft problem med tjuvlarmning på min bil de senaste dagarna. Det kan ta mellan 10 minuter och 30 minuter efter larmning innan den börjar tjuta, men tjuta gör den oftast! Låset till förardörren fungerar tyvärr inte så jag kan endast låsa bilen via bagageluckan eller då via fjärrkontroll. Oavsett om jag låser med nyckel eller inte så larmas ju larmet på och den börjar tjuta så småningom. Jag har testat med att trycka larmknappen 2 ggr (skall ju ta bort vissa sensorer, t.ex. nivåsensor) men ingenting sådant fungerar heller. Så, min fråga är alltså, kan man låsa bilen utan att aktivera larmet? (På så vis kan jag iaf parkera bilen låst utan att behöva springa tillbaka så fort den börjar tjuta) Mvh Marcus | |
|
Jag TROR det går att ställa in i Car memory. Men ska du ändå koppla upp bilen på diagnos, kan du nog få reda på vilken givare som utlöst larmet. Vad händer förresten om du trycker på låsknappen på instrumentpanelen (det finns väl på E38?) och sedan stänger bilen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
bengan_77 |
Det borde finnas en säkring som går enbart till larmet. Ta bort den så har du löst problemet. |
|
Bengan: Tror du verkligen det? Du tror inte att det är samma säkring som sköter hela centrallåsmekanismen? Erik W: Japp, skall man ändå lämna in den så verkar det ju bäst att faktiskt fixa problemet istället för att gå runt det ;) Jag skall prova att låsa med knappen inuti! (För då larmas det ju inte på) Jag vet att man inte kan låsa med förardörren öppen, men från passagerarsidan kanske det funkar... /Marcus |
|
|
När man tryck larmknappen 2 ggr tror jag det den larmar för öppning av dörrar och huv. Har läst ngnstans att huvens givare är lätt att den blir okontakt i, så ett tips för att försöka fixa problemet är att kolla givaren till huven. Vet tyvärr inte var den sitter eller hur den ser ut dock... Mvh. /Kjell |
|
| Jag tar mig en extra titt under motorhuven får jag se! | |
|
Angående säkringarna så finns det 2 st. En 5 A som sköter centrallåset och en på 15 A som sköter larmet. Fimpa den på 15 så slipper du tjutandet. I allafall är det så på min 95a, talar av egen erfarenhet då gjorde detta för en vecka sedan. Ren tur att jag "lyckades", är värdelös på att meka och kass på el. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.