|
|
|
|---|---|
|
Förardörrens centrallås bråkar med mig. Ibland vill den inte låsa upp. Alla andra dörrar låses upp fint som vanligt, men just förardörren krånglar. När jag låser upp o den inte gör det så kan jag komma in där bak o känna o dra på pinnen där fram men där sitter stenhårt fast. Om jag då låser så känner jag hur det rör sig lite i pinnen och samma när jag låser upp, emn bara lite lite. Kan det vara styrenheten/centrallåsmotorn som goofar sig? Kan man ta isär den o rengöra eller är det helt nu som gäller? Ibalnd krävs det låsa/låsa upp en 20-30 ggr innan det till slut går vägen. Sedan fungerar allt i wett par veckor o så vips en dag så är felet där igen. tacksam för svar *BAWORAK* | |
| hej svante ! jag skulle rekomendera o plocka isär dörrsidan,o smörja alla rörliga delar du ser,som har med låsmekanismen o göra.börja med det först mvh dicka o. | |
|
Jag tippar också på att felet finns i dörren, kolla lite här för tips: Länk Går det att nödöppna när det händer? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Löste sig, det var i låset det hade krånglar, om man öppnar o tar bort den lilla platspluppen på dörrkanten så ser man in o där sitter en låspinne som är böjd nedåt som går in i ett hål, den hade ramlat ur hålet... *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.