AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
952

Problem med centrallåset!

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Förardörrens centrallås bråkar med mig. Ibland vill den inte låsa upp. Alla andra dörrar låses upp fint som vanligt, men just förardörren krånglar. När jag låser upp o den inte gör det så kan jag komma in där bak o känna o dra på pinnen där fram men där sitter stenhårt fast. Om jag då låser så känner jag hur det rör sig lite i pinnen och samma när jag låser upp, emn bara lite lite.

Kan det vara styrenheten/centrallåsmotorn som goofar sig? Kan man ta isär den o rengöra eller är det helt nu som gäller?

Ibalnd krävs det låsa/låsa upp en 20-30 ggr innan det till slut går vägen. Sedan fungerar allt i wett par veckor o så vips en dag så är felet där igen.

tacksam för svar

*BAWORAK*
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
hej svante ! jag skulle rekomendera o plocka isär dörrsidan,o smörja alla rörliga delar du ser,som har med låsmekanismen o göra.börja med det först mvh dicka o.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag tippar också på att felet finns i dörren, kolla lite här för tips: Länk

Går det att nödöppna när det händer?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Löste sig, det var i låset det hade krånglar, om man öppnar o tar bort den lilla platspluppen på dörrkanten så ser man in o där sitter en låspinne som är böjd nedåt som går in i ett hål, den hade ramlat ur hålet...

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.