AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.198

Slocknad vägmätare och trippmätare

richahen
Är det någon som vet vad det beror på om vägmätare- och trippmätare inte längre lyser? Jag trodde det var en av säkringarna som behövde bytas, men när kollade dem så kunde jag inte se att det var någon som var bränd. Jag läste tidigare inlägg om ämnet och det pratas om att en lampa kan ha gått sönder och att man får ta ut instrumenthuset och byta lampa. Verkar märkligt. Jag trodde att det handlade om dioder och inte om lampor.

se
64
senne
535iA -89
Det stämmer att det sitter små lampor som ska lysa upp displayerna. På min kunde man läsa siffrorna svagt eftersom det kom lite ljus från någon närliggande lampa. Det borde gå att lysa upp med t.ex. en ficklampa och se siffrorna.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Då har en 1.5W glödlampa gått sönder. Det sitter upp till 6 st bakom instrumentpanelen.
richahen
Jaha, då är det tydligen det som gäller. Har ni nå'n aning om hur pass mycket jobb det är att byta en sån lampa. Kan jag göra det, som inte har pillat som mycket med bilar, eller ska man lämna in för service?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Gör det själv! Hur finner du på;

Länk
richahen
Oj, det var en grundlig beskrivning. Jag ska ta mig en titt på den och ta mig an problemet.
Kane, Jag tackar dig!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.