|
|
|
|---|---|
| Hur är E46 330 att äga jämfört med E36 328? Hur är känslan mellan dessa? och är det stor skillnad i vridmoment, HK och kvalitet mässigt märkbart? någon som gjort liknande byte och är nöjd/missnöjd? | |
|
Jag har gjort precis det bytet du beskriver. Två 328i E36 hamnade i min ägo innan jag skaffade en 330i E46. Jag var klart nöjd med bytet. 330i E46 har en maffigare motor, med framför allt bättre drag på höga varv (= roligare karaktär enligt mig). Läckrare motorljud i 330i E46. Köregenskaperna skiljer sig åt. I början kan E36:an upplevas som livligare och rappare på vägen, men när man lärt sig hur E46:an bör köras är den tveklöst kompetentare vid riktigt hård körning. Jag tyckte också att 330i E46, trots mer pulver i motorn, var bättre på att få ner kraften i asfalten utan hjulspinn ut ur kurvor. Komforten är tveklöst bättre i E46. Nackdelen med E46 är att spindellederna glappar lika mycket som på E36, men är betydligt dyrare att byta. Rost på motorhuven är också ett problem att se upp med. |
|
|
Gjorde oxå exakt det bytet nu i våras och kan bara hålla med Nockenwelle på alla punkter, rosten på motorhuven känner jag dock inte till. E46 är en helt annan bil att köra, mycket modernare i sitt beteende. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.