AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.093

Bagageluckan i baklås

Mitt lås till bagageluckan har gått i baklås, finns det något annat sätt att komma in i bagage? Det går ju inte att fälla ryggstödet bak och skidluckan är på tok för liten för att någon ska kunna klämma sig in där...

När man låser med C-låset så känner man att det klickar till i låset.
Man kan inte använda nyckel, det går inte att vrida.

Hur f*n kommer man in??

Funderar på att sätta vinkelslipen i luckan bara för att komma in å fixa låset å sen bara svetsa ihop skiten igen...

HILFE BITTE!!!
Har du provat med massor av 5-56, eller motsvarande, i låset?

/Udo Dirkelsniff

Länk
Nopp... det har jag faktiskt inte... köpte bilen förra veckan och då funka det fint... fast nu helt plödsligt sluta det bara... jäkligt irriterande

ska testa spraya!
pe
110
peeak
525i -93
Eventuellt låsolja också :) Har fungerat för mig... Men 5-56 har väl iofs samma verkan, men om du får igång det ska du definitivt in med låsolja.

Kan du vrida runt nyckeln något överhuvudtaget eller är det tvärstopp?
pe
110
peeak
525i -93
Oj, läste slarvigt. Står ju att du inte kan vrida...
Visa användare
75
RUSKIG
525i -91
316i -94
Att "hänga" på bagageluckan kan i vissa fall hjälpa...samtidigt som man låser upp c-låset...om det går trögt i låsmekanismen kan detta hjälpa...

...annars så är det väl ganska vanligt att låsen kärvar eftersom man sällan använder nyckeln till att låsa upp...gäller alltså oftast när man har "fjärr" styrt c-lås...eller om man aldrig låser/låser upp bakluckan med nyckeln...

...man bör därför komma ihåg att smörja låscylindrarna emellanåt och använda sig av nyckeln någon gång då och då...för att förhindra fastärjade låscylindrar... =/

Lycka till!

Vissa tänker i form av problem...
Jag tänker i form av lösningar!
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Körde krypfett,det funkde skitfint.

BMW e lag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.