|
|
|
|---|---|
|
Mitt lås till bagageluckan har gått i baklås, finns det något annat sätt att komma in i bagage? Det går ju inte att fälla ryggstödet bak och skidluckan är på tok för liten för att någon ska kunna klämma sig in där... När man låser med C-låset så känner man att det klickar till i låset. Man kan inte använda nyckel, det går inte att vrida. Hur f*n kommer man in?? Funderar på att sätta vinkelslipen i luckan bara för att komma in å fixa låset å sen bara svetsa ihop skiten igen... HILFE BITTE!!! | |
|
Har du provat med massor av 5-56, eller motsvarande, i låset? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Nopp... det har jag faktiskt inte... köpte bilen förra veckan och då funka det fint... fast nu helt plödsligt sluta det bara... jäkligt irriterande ska testa spraya! |
|
|
Eventuellt låsolja också :) Har fungerat för mig... Men 5-56 har väl iofs samma verkan, men om du får igång det ska du definitivt in med låsolja. Kan du vrida runt nyckeln något överhuvudtaget eller är det tvärstopp? |
|
| Oj, läste slarvigt. Står ju att du inte kan vrida... | |
|
Att "hänga" på bagageluckan kan i vissa fall hjälpa...samtidigt som man låser upp c-låset...om det går trögt i låsmekanismen kan detta hjälpa... ...annars så är det väl ganska vanligt att låsen kärvar eftersom man sällan använder nyckeln till att låsa upp...gäller alltså oftast när man har "fjärr" styrt c-lås...eller om man aldrig låser/låser upp bakluckan med nyckeln... ...man bör därför komma ihåg att smörja låscylindrarna emellanåt och använda sig av nyckeln någon gång då och då...för att förhindra fastärjade låscylindrar... =/ Lycka till! Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
|
Körde krypfett,det funkde skitfint. BMW e lag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.