AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
768

Problem med smg1 hydralik

Hej! Jag har märkt att elmotorn till hydraliken börjat snurra mycket längre när jag öppnar dörren eller slår på tändningen. Den startar även i tid o otid när jag kör och det har jag inte märkt tidigare. har även varit med om att bilen börjat driva när jag står still i korsningar. Är det någon som har en ide va det kan va.

Mvh Thomas.
do
162
dopamin
530i Touring -07
Jag har ingen idé att komma med, men tänkte iallafall säga att min pump surrar också vid körning relativt ofta. Hörs bara när jag står utanför bilen med motorn igång. Så har den alltid gjort så det är nog inget konstigt.

Vid upplåsning surrar den högt och stabilt i ca 10-15 sekunder. Hur länger surrar din? Om bilen vart igång nyligen så är det bara kanske 5 sekunder.
Min pump surrar ca 20 sekunder vid upplåsning. När jag startat bilen surra den ett par gånger med 10-15 sekunders mellanrum men det lungnar sej, men den startar vid varanan växling ca 2 sek. Men jag kanske fått hjärnsläpp och bara imbillar mej det är fel. Det lär visa sej med tiden.
do
162
dopamin
530i Touring -07
Din pump beter sig som min verkar det som, så det är nog fullt normalt. Det är nog först när surrljudet börjar svaja eller låter svagt som man bör kolla upp.

Enda problemet jag haft med SMG lådan var att den gick till neutral läge när jag växlade från 2an till 3an för att sen efter nån sekund lägga i rätt växel. Orsaken där var för låg oljenivå och sen luftade dom systemet.
Sen dess...nemas problemas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.