AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.352

Glasruta öppnas på baklucka (E34 Touring)

Min bakruta i luckan öppnas varje gång jag stänger bakluckan. Jag har bytt en microbrytare i luckan men det hjälpte inte. Någon som vet vad som kan göras ??
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Verkar som du har kablar mellan bakluckan och bilen som böröjar skavas upp och gå av. Försök och löda om alla kablarna finns på båda sidor.

Tobbe
JohnnyL
Hej Nilsson,

Usch vad jag har haft samma problem med några variationer...
Jag har bytt kablarna två gånger. Satsa på bästa möjliga kabel (inget från OK..).

Sedan sitter kablarna på höger sida som styr bakluckan/glasluckan och iochmed att kabelhärvan är tjockast där går det också oftast sönder där.

För andra som har problem med bak/glas lucka kan jag säga att reläerna som sitter till höger bakom 'smuggellådorna' kan också strula en hel del så det behöver inte vara microbrytarna.

//JohnnyL
eddie
Vae sitter ^Smuggellådorna^????

Montana
Jag har fått problem med min glasruta. Vad menar du med smuggellådor?

mvh
Berg

"Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
"Smuggellådorna" är klädseln på skärmarna. Reläerna JohnnyL skriver om sitter på höger bakskärm.
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6 + AWD -22
Mini Cooper SE -22 (leasad)
Kolla om det kan vara så enkelt som att "låspiggen" på luckan behöver justeras. Den var det på min bil i vintras när glasluckan hoppade upp så fort man stängde bakluckan eller det hoppade till lite på vägen (åker ofta på dålig väg). "Piggen" har ett skruvspår och låsmutter.

Mats E
BMWCS 3050
Visa användare
23
Pappa*2
BMW 750iAL-96
Tja,har nästan samma problem,men här går det bara
att öppna rutan när den själv vill.
Ska kolla upp det där med smuggellådor..
M/Kenneth
Mankan
Tja!Jag lödde just ihop mina kablar på båda sidor.Tror det var 12st kablar som var av!Men det hjälpte inte riktigt för glasrutan(den började fungera när den kände för det).Tog isär luckan och mätte microbrytarn och den funkade bara när man trycker jätte hårt på den.Så den är bara att byta,men har inte hunnit än!Min bakrutetorkare och spolningen började inte heller fungera.Någon som vet vad det kan vara?Säkringarna är hela i alla fall!Vart sitter relät till dessa?Smuggellåderna??Annars började mycket annat att fungera när jag fixade kablarna.
Mankan
Mankan
Tjaigen!Glömde att fråga hur mycket microbrytarn kostar$$$$$$?
Mankan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.