|
|
|
|---|---|
|
Någon som har tips på vart man kan köpa insatsfilter? | |
|
På BMW + alla andra biltillbehörskedjor... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Jag syftade på sport-insatsfilter...typ Lintec... Såg att jag inte nämnde det! Ursäkta! |
|
| Bildelsimporten i Uppsala har. | |
|
Ja just det! Hur kunde jag glömma dom! Tack! |
|
|
Micro säljer K&N |
|
| K&N insatsfiltret på Micro! Är det verkligen något att ha? Någon som vet! Får man de där råffiga ljudet med detta filtret? | |
|
du får i princip inget roffigt ljud alls av ett insatsfilter, googla ITG dom ska ha bäst filter på marknaden..+ att dom är garanterat torra. motornord säljer dom.. lr så gör som idioten fatii, orkar inte vänta på ev leveranser, litar på en blond expedit på micro sätter i ett kn filter som senare visar sig vara inoljat.. :*( fast än så länge är jag nöjd börjar bilen spöka så vet jag ju att jag ska bella på lmm det första jag gör, alt om det fastnat skit i spjällhuset.. |
|
|
oh glömde "" över bästa.. |
|
| Har en K/N instatsfilter i min kärra frn Motor Nord, inga problem. Du kommer dock som sagt inte att få något insugsljud, så länge du inte kör med ett öppet.. | |
| om man borrar några små hål i insugsburken då! Då kan man ju få lite insugsljud:) | |
|
Har kört i sommar med K&N insatsfilter köpt på Mekonomen. Inoljat o klart!? Varför görs de till BMW om de inte ska vara inoljade? Till alla andra märken är de ju också inoljade? Har inte haft några problem ännu!!!??? |
|
|
jag vet ju att man inte ska lita på allt som fiolk säger etc etc.. men när jag frågat så ska det vara torrt helst, förklaringen jag fått då är att lmm:n inte ska få olja på sig och sedan börja balla ur!.. min tanke är då att det finns folk som haft i inoljade filter ett tag o sedan tvättat dom, lagt på ny olja som då kanske blev lite för mycket o fått taskig respons från motorn..om detta är bullshit vete fan men är ju lika bra at köpa ett ex itg filter o vara på den säkra sidan.. kör som sagt själv med ett k/n filter o det verkar funka fint fast har bara haft i det sen i söndags, har du kört hela sommaren så lär det vell fungera iaf.. |
|
|
Hej, Kan mycket väl stämma att ett för rikligt inoljat filter kan släppa olja som fastnar på lmm som i sin tur gör att smuts fastnar på lmm och då blir bilen svag. En bra filerolja släpper inte. Min rekomendation är att använda bra filterolja samt att låta oljan sätta sig innan man monterar tillbaka filteret. Har kört K&N i tidigare bilar utan problem. Men någon större effekt skillnad blir det inte däremot blev ljudet från lilla sexan 520i betydligt trevligare. Man hör suget i sugmotorn. Vänliga hälsningar Mats |
|
|
Den uppenbara skillnaden i min bil är att den drar mindre bensin ca: 1dl landsväg. Är jag riktigt snål o håller fart 120-140km/h går den på 0.8 (mätt i tank) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.