|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är lite intresserad av BMW e38, och kollar vad som finns till den och så. Jag hade tänkt att ha den rätt så original, då den ser ut som snyggast, men med vissa undantag. Hade tänkt mig att "styla" den med följande delar: *Takspoiler, jag vill veta vilka märken som är snygga och seriösa *Dubbla utblås bak(En på varje sida) *Toning av bakrutor *Ögonlock, jag vet vad ni kommer säga, men jag vill ha det, och den ser lite fräckare ut med än utan(Tar bort gubbigheten) *Vita/röda klarglasbakljus *Klarglasblinkers runt om *Den äldre fronten med de större blinkersen(Tycker de är snyggare) *Snygga strålkastare, med eventuell angel-eyes till den "äldre fronten" *19" passande fälgar *Ngn sportigare stötis fram(I sann BMW-anda) Det är vad jag kommer på just nu, jag skulle vilja ha hjälp av er var man kan hitta sådana här delar till en E38, eftersom jag inte har någon större erfarenhet av BMW. | |
|
Snälla montera Inte "dubba utblås, en på varje sida"...inte på en BMW! Men allt annat finns väl på stylabilen.se, realcar.se etc. Kolla även på ebay.de! Det som inte finns där finns nog inte ;) |
|
| Hur du får en bil med takspoiler, dubbla utblås, ögonlock och stylingfront till "rätt original" är för mig en gåta. I din profil har du skrivit "Vill ha en BMW 740i -98 med den äldre fronten, och 3l motor"... Är du säker på att E38 är bilen för dig öht? | |
|
"Hur du får en bil med takspoiler, dubbla utblås, ögonlock och stylingfront till "rätt original" är för mig en gåta. I din profil har du skrivit "Vill ha en BMW 740i -98 med den äldre fronten, och 3l motor"... Är du säker på att E38 är bilen för dig öht?" Ehm, ja okej, inte 100% original om man skall vara ärlig, men rätt så original åt M-stuket.. Man kan ju styla till det rejälare med en skitful stor alu-vinge, sänka den som en galning, neon-ljus, nät i grill och intag, osv... ...vilket inte är snyggt, men det är styling.. Dubbla utblås är väl rätt så original på vissa modeller? Med ögonlock, takspoiler o en lite sportigare front har jag tänkt mig skall ge en aggressivare look.. |
|
|
Titta här....Länk och här...Länk Jag tycker själv att de passar jättebra |
|
|
"M-stuket" innehåller inte ögonlock, takvinge eller ett utblås på var sida. "Dubbla utblås är väl rätt så original på vissa modeller?" Ja, exempelvis Audi A6. En E38 skulle räcka gott och väl med en fin sänkning, 18/19" BMW Fälgar och möjligen tonade rutor. Endast min åsikt! Min bil Länk |
|
|
Tycker det är skitsnyggt med dubbla rör. Länk |
|
|
Det enda jag är lite osäker på är takspoiler, har sett det på många tyska bilar, mest BMW, och även på några e38, men det ger en viss karaktär, undrar om man skall ha en takspoiler? Frågar inte de som är originalfantaster, utan vill ha uppriktiga svar. Tänk på att jag Skall ha M-front, M-kjol, Dubbla utblås bak, ögonlock, tonade rutor, 19" fälgar, klarglas blinkers runt om(tonat eller vitt klarglas vet ej) och bilen skall vara olivgrön, blå, eller svart;) |
|
|
M-front, M-kjol, dubbla utblås bak, tonade rutor, 19" fälgar, klarglas/vita blinkers runt om tycker jag... Ögonlock passr inte till 7 serie.... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Alpina 20" fälgar är väl det enda icke orginal tillbehöret som inte ser helt bortkommet ut på en E38. Länk I övrigt låt bli... Det är en direktörs droska detta här, skaffa en kritstreckrandig kostym och en ball slips och ha på dig det när du framför droskekipaget på stadens esplanad. ;) Det var visst någon som införskaffade flaggor till sin E38 här på forumet, he, he... | |
| eller så här.Länk | |
|
Min E38/M62 740 har dubla utblås bak som helt orginal. Fast det är dolda dubbla, och inte låter de onödigt mycket eller illa heller. :) Mvh Björn |
|
| Vulgo-stajling är här för att stanna, ingenting är heligt och tack för det, vad skulle det annars vara värt för mig att hålla mina bilar till originalskick? Japp, skönheten ligger i betraktarens ögon. När jag var betydligt yngre sa min kompis att alla raggarbilar har två avgasrör så jag äger även två folkvagnar typ1... ostajlade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.