|
|
|
|---|---|
|
Ska imon bestämma mig om jag ska köpa en 330 iA Touring -01, har i dagsläget en 528iA Touring -98 och vill ha nåt nyare och nåt annat helt enkelt, den nya 5 serien hade ju suttit som en smäck men det blir lite väl dyrt, så jag tänkte då att en 330 kan va en lämplig bil. Bilen har rullat 13000 mil och han vill ha 169 000kr för den, den har skinn, navi, PDC och massa annat lull lull.. *Får man in barnvagn där bak ?? *Är det nåt särkilt jag ska tänka på vid inpspektion av bilen. *Har dom några dumma fel/brister. Supertacksam för snabba svar, imon ska jag bestämma mig... Mvh Filip | |
| HAr sökt och vet det där med rost..men tänkte på om den har tex skumma vibrationer eller nåt, som jag har på min E39 Touring... | |
|
Tjena! Har iof sig en 330 sedan men en sak som jag kan nämna som lite negativt är bromsskivorna. Vet inte om jag har haft otur eller om det är ett generellt problem men mina skivor har tyvärr slagit sig 2ggr på de 6900mil som bilen gått. Annars är det en helt underbar bil med suverän motor! |
|
BadaBing |
Hej, Toppenbil ! Barnvagnen går in ! Har inte märkt ngt av bromsskivorna dock som kommentaren innan. Kan tänka mig att du känner av ev. vibrationer eller ngt som inte är "tight" på bilen, kolla framvagnen på de tidigare årsmodellerna kanske. Lycka Till ! |
Amethyst |
Dags för ny bil filip, Kul. Hoppas den är fin! BOOM BOOM BASS |
|
Jag har samma erfarenhet som du...kommer från en e-39 touring..var lite fundersam..(frugan)...ang plats i skuffen. Men bilen jag köpte var i sånt härligt skick, bra jobbat David! så jag var "tvungen" att byta, det var dock inte nåt fel på 523 T men men..kul att byta lite!! Barnvagnen får plats och med lite smart packning så finns det plats för svärmor oxå..he he he. Orkar man även dela på chassi och ligg/sittdel så då kan man spela rundpingis där inne... Lycka till!! |
|
|
Fan...det låter ju kanon...(det var frugan som tveka på utrymmet) killen som äger bilen var upptagen idag, så det blir "bissnis" imon hoppas jag på..postar bilder så fort affären är i hamn ;) Tycker ni priset verkar vettigt ?? Detta är infon som ligger ute: Årsmodell: 2001 Mätarställning: 13.700 mil Färg: Svart met/ beige nappaläder Karosseri: Kombi Pris: 169.000 kr Info: Automatisk växellåda, Sportstolar i skinn, Steptronic, ACC, Navi m TV och färddator, Elglastaklucka, Multiratt med farthållare, Fjärrstyrd motor-kupévärmare bensindriven, Cd-växlare 6 skivor, Elhissar, PDC bak, Avbländningsbar backspegel, Centrallås med larm, Xenon, 1 ägare i Tyskland och 1 i Sverige, Finns alla servicefakturor och köpeavtal i Tyskland, Miltal kontrollerad i Sverige(Halmstad), Jättebraskick Bilder från försäljaren: [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk Och detta är bilen jag byter bort....fälgarna svider att bli av med på ett inbyte..nån som har ett par andra E39 Alufälgar och vill byta mot lite cash imellan så hojta till !! Snabbt... [IMG]Länk |
|
|
Funka sådär mä bilderna va.. Dessa då ? Länk Länk Länk Länk Länk Länk Bilen jag ska byta bort.. Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ingen av länkarna verkar fungera, innan du köper bilen, köp ett garantiutdrag a 500 kr hos BMW, milkollen via datorn är värdelös tyvärr. Och är det en privatperson o bilen är nyimporterad så kan man inte nog vara extra vaksam. ///MVH Hasso Länk |
| Men jo..mitt sista inlägg funkar dom ju...det är inte privat, vad är det för garantiutdrag du snckar om ?? | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Alla garantiåtgärder och reperationer finns lagrade i BMWs databas om bilen har varit inne på ett sådant jobb. Man kan köpa den uppgiften från BMW för ca 500 kr. Där finns angivet miltal så man kan jämnföra med serviceböcker o angiven mätarsställning Man ska alltid efterforska detta när man ska köpa en nyimport, alternativet ta kontakt med föregående ägare i tyskland. Det figurera tyvärr allt för många förfalskade serviceböcker och handlingar och oseriösa importörer firmor el privatpersoner så ett garantiutdrag som verifierar är ett måste. ///MVH Hasso Länk |
Prisspannet för liknade bilar verkar väldigt stort från 129 tusen till 170 efter en koll på blocket. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.