|
|
|
|---|---|
| tjena är detr nån som vet hur stort förbränningsrummet på en 318i -87 är eller m10 topppar under 80-talet över huvudtaget.. jag har redan kollat på 02tavlan och det va ingen som visste nåt om dom nyare topparna där... | |
|
Kolla in detta tyska dokument: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tack, men jag hitta bara va kompet va i motorn. jag kanske missade nåt där? om man räknar på kompet så får man ett förbränningsrum som skulle va 46,5 ccm vilket det kanske är när kolven vänder längst upp. men då är väll kolven lite formad efter förbränningsrummet så man får inte ut vad bara förbränningsrummet är... |
|
|
Jag förstår inte frågan riktigt, vad är du ute efter? Vet man kompression och slagvolym, är det lätt att räkna ut vad som är kvar när kolven vänder. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| jo. men jag vill veta hur stort "förbränningsrummet" är i toppen utan nån förhäjning i kolven om så är fallet. alltså bara hålrummet i toppen. ska nämligen köpa andra kolvar och svarva och då är det bra och veta vad man har gå på... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.