|
|
|
|---|---|
|
Har sett att vissa E38 och E39 med elratt har en funktion som gör att ratten åker undan lite när man stänger av tändningen för att underlätta i- och urstigning, något som min 750ia 95a saknar. Är de något som går att programera? BMW CS #5139 | |
|
ingen??? BMW CS #5139 |
|
|
Jag vet bara att detta är årsmodellsberoende, men är osäker på om det var till -96, -97 eller -98 årsmodell som funktionen tillkom, och vet heller inte huruvida det går att programmera in på äldre modeller... Inte svar på frågan, men förhoppningsvis ett steg i rätt riktning iaf :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
J.L; Har du sökt på 7er.com? Där har frågan garanterat kommit upp, eller skicka ett mail till Scheckheft här på forumet. Mvh Stephan |
|
|
Har också sett att de verkar som de är från 97 eller 98 som denna finess finns... Är väl egenligen väldigt onödigt, men de förhöjer ju lyxbilskänslan lite =) Får väl hoppas E38-oraklet scheckheft ser denna tråd, han brukar ju ha mycket värdefull information =) BMW CS #5139 |
|
|
J.L; Gå in på schwacke.de, dom listar möjlig extrautrustning, dock kan det saknas på 95: or, samt tidskrävande eftersom man får gå in på varje månad för att se exakt när något nytt dök upp, så fick jag reda på att M Sportpaket kom 3/99 till E39 Sedan respektive 3/01 till E39 Touring. Mvh Stephan |
|
Scheckheft |
Hej Frågan var uppe för inte så länge än. Några länkar angående car key memory: Länk Länk Länk Programmeringen för instegsfunktionen görs naturligtvis via DIS. Vill minnas att en programmering är möjlig from årsmodell 3/96. Men är inte 100%. Är också lite osäker vad det gäller 750 modellen - om det gick att programmera även innan 3/96. Vill minnas att en utförlig information finns i TIS. Åk helt enkelt till BMW och kollar vad de kan ställa in. Lite OT: Läste om en tysk E38 ägare (740 årsm 96) som visserligen hade elratt med memory + el sidospeglar memory men saknade instegsfunktionen pga felande modul. Mycket, mycket ovanligt enligt BMW. Summasumarum: besök BMW för mer info om just din bil. Lycka till och låt oss andra veta hur det går Mvh Scheckheft |
|
Får åka till Wölkes och se vad dom kan göra =) BMW CS #5139 |
|
|
j.l: gick det att programera????mvh 7an |
|
|
Har tyvärr inte kunnat ta tag i saken då jag varit körkortslös under sommaren =( Har dock läst lite mer om programeringen av funktioner, tror att 95or har mer begränsade möjligheter än senare modeller, din 97a borde dock kunna ha denna funktion. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.