|
|
|
|---|---|
|
Skulle ändra inställningen i min bil, men till detta krävs det en manual för radion som jag saknar. Någon som är bekant med metoden eller som vet var jag kan ladda ned en manual? Svenska, tyska eller svenska går lika bra. Jag tror att jag har den stora BC:n och har en knapp för bas resp. diskant snett ovanför (vänster sida) cd-sloten. Annars får jag väl ringa säljaren på måndag för att se om den finns kvar eller är borta för alltid. Mvh Mikael | |
|
Har du inte en klocksymbol på din BC? Tryck på den och tryck därefter på + - för att ändra tiden och sen på set när du är klar. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Minsann jag gick ut till bilen och tryckte denna gång på knappen "set", och då dök minuter och timmar och +/- upp. Numera kan jag inte längre skylla på bilen när jag är sen. Skulle någon ha en länk till en sida med nedladdning av manualer för en 98:ans E39 på svenska/engelska&/tyska vore det tacknämligt. Tack för stödet tsaros. Mvh Mikael |
|
|
mikael: Du hittar en bra instruktionsbok på Sv till bilen för runt hundringen hos din BMWhandlare. Mvh Asken |
|
|
Asken: Så det inte blir någon missuppfattning avsåg jag inte något illegalt med frågan. Men vid närmare eftertanke inser jag att biltillverkare troligen inte skänker bort instruktionsböcker för nedladdning om det kan ge en liten vinst i pappersorm. Så får jag inte tag i originalet får jag kontakta M-bilar i byn, som du skriver lär priset inte medföra en personlig konkurs. Mvh Mikael |
|
|
Ibland går det så fort att man inte hinner med att tänka efter. Bilens instrbok får dessutom perfekt plats i lädermappen som alla annan dokumentation innehåller. Att ladda ner, skriva ut och sen kapa till rätt size tror jag faktiskt kostar mer i papper, bläckpatroner mm än att köpa den direkt. Förutom den upphovsrättsliga frågan. Lycka till du har en skön bil iaf:) Mvh Asken |
|
|
Den fina lädermappen ligger numera inomhus tillsammans med alla handlingar förutom den svenska instruktionsboken (ligger i handskfacket) som föregående ägare köpte för 125 kronor hos Sjölin och Hagström 2003-02. Trevligt nog var förre ägaren lika fånig som jag och behöll kvitton på bilen så jag kan se vad som är köpt/bytt. :) (Det kan också vara intressant att se vad ens bil har kostat i sin helhet när den sålts vidare) Så har jag lite tur finns de tyska handlingarna kvar om jag skyndar mig, annars borde ju BMW som du skriver ha dylika handlingar eftersom det ju är frågan om förra modellgenerationen. Och yesss det är en juvlig bil som överraskade mycket positivt. Subjektivt känns den inte nämnvärt klenare än kusinens CL600 som har 4 cylindrar och ca 8o hk till. När jag tänker efter är det kanske inte så märkligt eftersom hans väger ca 200 kg till pga extrem utrustningsnivå. Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.