|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Visst kan det vara irriterande när olika personer som är intresserade tar kontakt på olika sätt och uppträder på ett irriterande sätt. Som säljare borde det dock vara ditt främsta fokus att få till en försäljning, varför man borde vara öppen för de kommunikationsvägar som erbjuds. Själv gillar jag inte att knappra in långa smsmeddelanden, men brukar ringa upp istället, alternativt be de att maila. Det medför dock inte att jag uppmanar intressenter i annonsen att undvika att skicka sms! |
|
|
Håller med Simon_en, jag låter också köparen bestämma sättet att kommunicera även om jag tycker det är bäst både för köpare och säljare att prata direkt med varandra. Sålde en MC för 2 månader sedan till kille på 18-20år. Han mailade och SMS:ade frågor och jag svarade snällt och ärligt på exakt vad han frågade om. Gav direkt mitt telefonnummer bad om hans för att enkelt kunna hitta en tid för att titta på hojen utan resultat. Hela diskutionen fördes på mail och vi pratades först vid då vi träffades och skulle göra upp affär. Då kunde jag berätta att ena sidan var omlackad efter en tippskada och att cykeln var importerad från Skottland som flyttgods. Detta kunde jag givetvis ha skrivit i ett SMS också, men skriver jag bara kort att det är en importerad cykel som är omlackad utan närmare förklaring tappar spekulanten troligvis intresset direkt. Men för andra spekulanter som ringde berättade jag exakt hur det låg till även om de inte själva tog upp frågan. Profflackad + originaldekaler + klarlack, Importerad av första (och tidigare)ägaren (invandrad Skotte). Cykeln identisk med en svensksåld osv. |
|
|
3 av mina senaste bilar köpte jag där första kontakten skedde via mail. Den sista var en bilfrima i Sverige och de två tidigare i Tyskland. Hade inte ägarna svarat på mailen hade jag kanske köpt andra bilar. Jag störs inte heller av att folk mailar mig angående bilar jag har ute på annons. Det kanske blir billigare för vissa att ta reda på det mesta först via mail och sedan ringa upp när bilen är aktuell för köparen. Alla har kanske inte billiga mobil-abonemanger där de kan snacka med försäljaren en timme. Jag personligen hoppar över annonser där säljaren visar redan dålig attityd i annonsen som exempel, testpiloter gör sig ej besvär eller endast telesamtal vill inte ha mailvänner. Dessa går fett bort alltså. |
|
| Föredrar telefon både vid köp och försäljning. Tycker det går mycket snabbare, och så kan jag avgöra på ett mycket tidigt stadium om försäljaren/spekulanten i fråga är seriös eller ej. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.