|
|
|
|---|---|
|
Fick Heft 15 in ze breflåda igår och testen av 335i går verkligen i dur. OK, när tyskar snabbtestar tyska bilar är bilarna alltid bra, precis som när svenska journalister testar nya SAAB och Volvo, men denna test är faktiskt r-i-k-t-i-g-t positiv. 1. ams giillar designen. Tidningen har en liten dragning till att använda Mercedes som benchmark, och det har bland annat inneburit att Bangle-designen aldrig riktigt blivit godkänd. Oftast hoppar man över området i testerna, antagligen för att BMW hotat med at dra in testbilar, vad vet jag :-)?. Men 335:an får lovord efter lovord. 2. Utrymmet inne i kupén imponerar och man anser att fyra vuxna lätt kan transporteras. 3. Motorn är, som vanligt, ett mästerverk: Varvillig, snål, enormt vridmoment som gör att varvtalet kan vara precis vad som helst - bilen slungas iväg oavsett. Och ger ifrån sig ett trevligt ljud. Utom vid start. Då låter den ovanligt tam. 4. Den nya automatlådan utan Wandler"fördröjning" lovprisas också. "Den sexväxlade lådan växlar nu mjukare och snabbare än förut" och ger föraren en ny lyx i körningen. 5. Coupén väger 10 kilo mindre än sedanan och har en fyra centimeter lägre tyngdpunkt. 6. Hurraaaa!! Bilen rullar på RFT av andra generationen - de är mjukare, följsammare och tillsammans med nya stötdämpare fjädrar BMW:n mjukare än vad man normalt är van av en BMW, men är samtidigt snabb som *** genom kurvpartier. Köregenskaperna anses endast bli slagna av M3:an. 7. Det kommer finnas så många versioner att man lätt blir förvirrad. Om ett år finns: 320i 320d 325i 325iX 330i 330iX 330d 330dX 335i 335iX Visste ni förresten att Ci:n av E46 producerades i 460 000 exemplar, vilket är hela 25% av den totala produktionen av alla E46:or? Otroligt bra för en "nischmodell"! ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) | |
|
Det var som attan, dom nya RFT däcken är bättre! Ska verkligen bli kul att få testa både dom och E92:an. Keep Your Distance! |
|
|
Är det PAX-däcken som sitter på E92? Michelin kritiserade nyligen BMW för att de använde den gamla versionen RFT-däck Länk |
|
| jag trodde bmw bara körde med continental rft. isf är det väl inte spec konstigt om Michelin är kritiska.. | |
|
joch: BMW kör med Pirellis RFT och Michelins med. Keep Your Distance! |
|
|
335iX lär ju bli kul vid rödlysena och fjällsemestrarna! "It's not the fart that kills you, it's the smell!" |
|
|
Även Bridgestone Potenza RFT originalmonteras, det rullar min bil på. Framgick det av testen vilket fabrikat som testbilen var utrustad med? |
|
|
Nä, tyvärr. Och bilderna i testet är samma på samma blåa bil som Autocar använde, så jag undrar om det inte är pressbilder från BMW. Nåja, det är snart september! :-D ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
Här kommer en film också. Är det diff på 335? Kolla noga i kurvorna när de gasar ut. Länk (Strema inte utan högerklicka och spara på din hårddisk) mvh Krsistian |
|
|
Alf_VON_sil: Filmen är väl snarare ett bevis för att 335 inte har någon form av diffspärr. Innerhjulet framkallar tillräckligt med rök för att räcka till en hel heavy-metal spelning... |
|
|
Finns det RFT som vinterdäck? Tänkte ha 18" på vintern och 19" som sommardäck. (orginal 19" 230) Anders-M3 |
|
| Såg en 325Diesel på FB idag med.Kostar 25000 mer än 325i. 194 hk tror jag,kanske minns fel men över 190 hk. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.