|
|
|
|---|---|
|
Hej! Då jag fått den uppfattningen att en bil som gått i tyskland nästan alltid är finare än en bil som gått i sverige funderar jag på att ta mej ner till hamburg ett par dagar för att kolla runt lite på bilfirmor. Är det nån som varit ner dit? Vilken del av staden bör man söka sej till? Tips på några riktigt stora bilhandlare? Finns det billiga flygresor att boka med tex ryanair komplett med ett par nätters hotellrum eller är det att föredra att ta bilen ner? tack för tips / johan | |
|
Hej! Jag kan verkligen rekommendera dig att köpa din bil i Tyskland, men jag skulle inte köpa i Hamburg. Dels är bilarna i allmänhet finare ju längre söder ut man kommer, dels är konkurrensen stor i Hamburg från bilhandlare och andra från Skandinavien som vill göra "fynd". Du ska göra två sakar: för det första läs importguiden här på sajten, den är ovärderlig när du ska importera. För det andra, köp dinbil hos en auktoriserad BMW-handlare så är du i det närmaste garanterad att inte bli lurad. Bilden hos icke märkeshandlare är mer varierad. Sök begbil på www.bmw.de Nästan vart du än ska åka i Tyskland finns det anständiga flygförbindelser med t.ex. Ryanair så att ta med bilen är inte nödvändigt. Åk inte ner på måfå och leta bil, utan sök upp några objekt på nätet som verkar intressanta och titta på dem. Och som sagt, undvik gärna Hamburg. Lycka till! Don't dream it, drive it |
|
|
Köp bara en EuroPlus-försedd BMW på www.bmw.de, har själv importerat privat 1 gång och det gick bra, men nu skulle jag bara köpa från en niederlassung med garanti. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.