|
|
|
|---|---|
|
Fråga 1: vad är skillanderna på alpina b10 toppen och vanlig 3,5l topp. Fråga 2: Hur mycket effekt skulle jag tjäna om jag sätter på en sån topp i min bil.. 635 Csi -83 Fråga 3: vad kostar en alpina topp. billigast möjliga... | |
Stekaren |
1. Portad, annan kamaxel 2. Vet ej 3. Ska du ha en med RIKTIG alpinakamaxel blir det tjockisdyrt... Du kommer även behöva kolvarna från B10 för att blir det inte rätt komp |
|
1. Bearbetade förbränningsrum (hemisfäriska), Större ventiler 47/39 mm (46/38 mm org.), Kamaxel med 280° öppningvinkel (264° org.) och med 11,2 mm i lyft (10,55 org.) 2. Inte mkt tror jag, som sagt behövs kolvar osv. 3. Har aldrig sett en begangad topp från någon av B10/x-motorerna till salu. Hos Alpina går toppen på nästan 35 000 kr och kamaxeln går på 11 000 kr. /Erik Tryggvesson BMWCS #5162 / BMWSC #339 |
|
|
ok.. men vad skulle det kosta och bygga om en org-topp med alpina ventiler hemisfäriska förbränningsrum. kollade på motornord efter en liknande kamaxel men dom hde ju ingen som lyfte mer än 10,9/10,8... skilljer ju inte så mycket men det blir säkert lite bättre flöde i en alpina topp. en schrick 284 kam kostar ju "bara" 4500kr´. vad kostar alpina kolvarna, dyrt säkert. finns det alternativ till alpina kolvarna som ger lite högre komp? |
|
|
Att bygga en hemifärisk topp kostar nog mer än det är värt...iaf om man ska ha det på en gatbil. Jag har sett några b9. b6/10 b11 toppar tillsalu på e-bay och priserna där har landat på 5-11k för en topp med ventiler och kamaxel. Om du ska ha en sug maskin så är det nästan billigare att köpa en b9 alt b6 snurra ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.