AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
923

Mätar problem på 750 -92

Mr
18
MrFrost
750ia -92
525i Turbo -90
325im -88
Hej!
Det är så att jag har problem med min instrument panel, varvräknaren ligger å fladdar på 4-7000v på tomgång och diverse lampor,mätare utom hastighets mätare fungerar ikke.
antar att det är kondingarna som är slut men vilka är det man ska bta och vad ska det vara för värden på dom?
hittar endast "mektips" om e34 och e30 och dessa ser ju inte alls lika ut.

Mvh Timmy

"Living life sideways"
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
"Jordplattan" i mätarhuset..

Om det e en e32 så finns det ett standard fel som gör att hela mätarhuset flippar ut hur som helst, man måste byta hela mätarhuset.
Mr
18
MrFrost
750ia -92
525i Turbo -90
325im -88
Ja det är en e32 ursäkta!
ok så det går inte att byta kondingar endast då?

"Living life sideways"
Min varv- och hastighetsmätare flipprade hej vilt och blev helt bra efter kondensatorbyte. De sitter i ena hörnet på kretskortet och jag skulle råda dig att byta ut alla. Mina blev "uppmätta" av en tv-reparatör som sa att han inte kunde märka några fel på dem, men bytte ut dem iaf enligt mina order. I vilket fall så fungerade mätarna utan problem efter bytet. Kolla här: Länk

Notera att du INTE har samma värden som på kondningarna i mektipset, dessutom är ditt kretskort fatnitat och behöver borras loss. Ett 5 m.m. borr fungerar, sen är det bara att återmontera med små skruv istället.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Mr
18
MrFrost
750ia -92
525i Turbo -90
325im -88
det är så att jag tror de har bytt kondingar innan för det är slarvigt gjorda lödningar och så syns det att det har suttit en större konding där det nu sitter en liten, och så är dessa nitar redan bortborrade. det sitter liksom 2st i varje övre hörn inte som i e34:ans mätarhus där alla sitter i en klump, så om någon känner vid sig att de vet vad det ska vara för värden på kondingarna så berätta gärna det =)

Men tack ialf för tipset Greenberg!

"Living life sideways"
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Isåfall kan det ju vara lödningarna som släppt om dom ser risiga ut. Testa med att löda om lödningarna.

/Mats J
Mr
18
MrFrost
750ia -92
525i Turbo -90
325im -88
njae har kollat lödningarna visst ser dom inge bra ut men de har inte släppt.

"Living life sideways"
Har kollat lite på Frosts mätare, och problemet är helt enkelt att någon bytt ut kondingarna till andra med fel värden på. Däremot så vet jag inte vad det ska vara för värden på dom, någon som har en aning om värdena?

Varför åka fort när man kan åka brett? (Gammalt bayerskt ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.