|
|
|
|---|---|
|
hej min första post på detta eminenta forum (hadde en e30 för några år sen och nu sugen på e36)har sökt o läst massor nu men hittar inte så mycket info så jag frågar är som sagt i köptagen av en e36 25a eller 28a vad ska man satsa på? vågar man köpa en som har gått över 20t mil? vet att man ska kolla det där med fläcktoch vattenpump samt bussningarna vad ska man mer kolla på? mvh villrådig köpare | |
|
kolla dämpare fjädrar och bromsar självklart spindelleder, sen tycker jag att du ska köpa en 328 känns som dem är hållbarare och mer välbyggda än 25:an. Du får digitalklima på köpet och en mustigare motor men missar tempramentet på topp varven tyvärr. Just motorn verkar hålla fint och det finns ju en del långmilare som det inte står något om utbytes motor och liknande.Kolla historiken ochså finns ingen bra ursäkt för att det inte finns någon servicebok tex. Mpower |
|
| tackar för det svaret.. men då jag vill ha en m kittad så blir ju urvalet mindre hittat några men då är dom i princip helt org visser ligen så kan jag ju kitta en själv men ändå | |
| borde kanske tillläga att maxpris för min del är 50tkr och att jag hålt på med byggen(bil) några år å vill nu ha nåt som i princip är färdigt att bara tuta o köra med i princip..och den ska ju funka som vardagsbil för min del utom vintern då... | |
|
Bara tuta och köra får man tyvärr inte för 50" lappar, det finns alltid fix för nåra tusen. Men en 328i (m52) rekommenderas helt klart. En sedan, eller limo, är något billigare i pris än en coupé. För ca 50", eller dryga 50" lär du hitta en fin 328iM. Men kolla historiken och skicket på den ordentligt. Motorn i sig är skottsäker, men som sagt, stötdämpare, bussningar, v-pump, klima display är saker som behöver bytas. Bara för att du köper en 328i är det inte sagt att du får en digital klima, då får du satsa på en >96 och uppåt. De har digital klima & förbättrat rostskydd. 1997 kom face liften som är att föredra, men även en 96:a är ett bra köp! |
|
| ok ja jo vist vet jag att det inte e riktigt så i den prisklassen bara man klarar sig för rost så är väl alt bra och vist e inte rädd o lägga ner både pengar och tid på att skruva men tycker ju man borde få tag i en med mindre småfix jalle fall ska åka o kolla på 2 st 328 or i veckan och en 325,a får väl se om man slår till mina krav är ac skinninredning och m kittad o i det fallet lutar det nog mot 325,an hur e den motorn är den lika bra? hållbar? förutsatt att all service o oljebyten e skötta | |
| en 325 borde ligga runt 35 och en 328 runt 45 tusen kr. men vill man ha en i jättefint skick så är det nog bara att hosta upp minst 20 tusen till. | |
|
Jag skulle välja en 328, men samtidigt är det troligtvis lättare att hitta en fin 325 för 50 000. Jag har aldrig levt efter att en viss bilmodell ska kosta så o så mkt. Hittar jag en riktigt fin bil så betalar jag gärna lite mer än marknadspriset. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Om du hittar en fin 328i med fabriksmontera M paket så får du även sportstolar i bilen, ofta halvskinn. Det har jag i min bil och tycker de är bra, med tanke på att jag hade helskinn i min förra bil. På vintern var skinnet iskallt (ej stolvärme) och på sommaren varmt som fan, ac var defekt och jag fixa inte den förrens hösten.. Så mitt tips är att köpa en 323i/328i med orginalmonterat m pkt. Jag har själv haft 2 stycken 325:or och upplever 323:an som en bättre bil. 328:an är ännu piggare men för min del duger 323i väldigt bra. Hoppa över 325i, dels för att den är äldre, dels för att finna en sån i fint skick (ej sönderkörd) är väldigt svårt. Satsa på en >96 då har du bättre rostskydd som sagt! |
|
|
Länk Ett fint ex, har den bra historik och är skött bra så är det ett bra köp! Fin färg dessutom. |
|
| ok får tacka för era inlägg.. ska se vad det kan bli angående priset är det max 50 för mig då jag har mer o lägga pengar på samt så har jag en kombi med att sköta om + på ökning i familjen *L* så det är mycket nog så jag får se vad det blir men lutar nog åt en 325 jalle fall har hittat en som bara gått 14t mil och ej som är i princip orörd | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.