AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.125

Uppdatering av Motorstyrning och Växellådsstyrningen?

Hej!

Funderar på att få min motorstyrning uppgraderard då jag upplever min bil lite små svajjig på varvtalet vid krypkörning och kall motor. Vad jag förstår så ska detta försvinna med en uppgradering?
Har läst att man kan ska kunna nollställa motorstyrningen själv genom ett "nyckeltrix".Till min fråga;
Nollställer BMW motorstyrningen eller uppgraderar dom denna med ny mjukvara?

Känns lite värdelöst att lägga ut 600-700kr på nånting som man nu kanske kan göra själv.

Läste också lite smått i en tidigare tråd där det pratades om att man även kan uppdatera växellådasstyrningen(AGS?) med nyare mjukvara, gäller det endast automat eller ska det även funka på SMG1?

Mvh// Calle
Ingen som vet?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det enkla sättet att få reda på om det finns uppdateringar till din bil är att prata med Per på Bil och motorteknik i Huddinge Länk , han har utrustning och framförallt kunnandet.

Fråga först hos Novation om de har uppdateringar, men du kan aldrig vara säker på att få "den duktiga teknikern" där...

Mvh
Rob_t_j72:

Okej, man vill ju ha lite kött på benen innan man hör med Novation ifall man nu inte får den där duktiga teknikern..risken finns. :P
Ska dra iväg ett mejl till Per och höra efter.. tackar så mkt!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
För att nollställa ska det räcka att rycka batterikabeln cirka 30 minuter.

När jag lämnade in min för Insp. 2 i höstas bad jag dom uppgradera mjukvaran men det visade sig att det inte fanns någon senare version till min iaf...

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.