AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
772

Navigationsröst i E90

Hejsan! Har precis köpt mig en E90 325i, åååh vilken bil till att börja med... sååå följsam och välbyggd och skön att köra... Min 3e 3-serie och BMW har verkligen lyckats uppfylla sin slogan hos mig "När du älskar att köra". Nu till frågan... en del pillande på I-driven har det blivit, och nu verkar det som att jag har fade:at ner volymen på rösten till navin, för om jag har hög volym på stereon så skall ju hon som pratar överrösta musiken, men nu så hörs hon knappt, man får lyssna musik väldigt lågt, och då är det fortfarande svårt att höra henne... hur får man upp volymen på Navi-rösten? Sen så har jag hört att man kan få John Cleese att prata i navin.. är det en skröna? Om inte hur löser man det? Är det en officiell Bmw original Navi-skiva eller är det nått man laddar ner? Tacksam för svar.

Mvh.
/Henrik
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vet inte hur det funkar på E90 men på E39 och E46 så går man in i "Set" och där kan man ställa volymen på navigationsrösten.

___
//Ulf
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Du får använda det vanliga volymvredet för att öka volymen på navigationsrösten. Vrid medan en röstintruktion hörs, då gäller volymsökningen bara navigationsrösten, inte övriga ljudkällor.
Aha, tack så mycket... skall prova med en gång när jag kör nästa gång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.