|
|
|
|---|---|
|
Var till Tidaholm 16 juni då grabben tog studenten. Efter crusingrundan i 30 gr hetta så kokade "fanskapet". Hämtade bilen efter några timmar ok. Startade hemresan till Österbybruk 17 juni och efter Örebro så blåste den ut vattnet. Många stopp innan Arboga där jag täljde en flattrem av V-1175 till vattenpump/AV-kompressorn. Full värme i 20 mil med öppna sidorutor och taklucka. Det var varmt i kupen innan vi var hemma. Efter ny monterad rem så kokade den igern (vid 30 gr utetemp) Efter felsökning och bytt termostat så konstaterade jag att el-fläkten framför kylaren inte gick. Säkring nr 25 var kaputt. Imorgon åker jag till Matojärvi i Tornedalen, håll tummarna att älsklingen är vänlig hela resan. Mvh Åke K | |
|
Tror nog mer på att det är den berömda viskofläktkopplingen som spökar. Kolla om det blåser kraftigt från fläkten - propellern - när motorn blir varm. Om det inte blåser ordentligt är det fel på viskofläktkopplingen. Mvh/////CL |
|
|
Har just återvänt efter en tur på 250 mil. En gång så kokade den och blåste ut ca 4 l vatten och det var när jag åkte upp för Luppioberget vid Övertorneå. Då var det varmt och AC var på samt att det är mycket brant upp till raststugan. Hur kollar jag viskosfläktkopplingen som "callestropp" skrev ? BMW 750 är en mycket härlig vagn att färdas i. Mvh Åke K |
|
Paap Reeder |
... har du AC så kommer el-fläkten att starta vid två temperaturer på vattnet (glömt gradantalen). Kör man så in i helgoland ... att både elfläkten och viskofläkten erfordras ... då går det undan. MVH /// Paap R |
| Kör man så in i helgoland behövs inga fläktar alls . Då räcker det med fartvinden. Fläktarna behövs när man kör ( för) sakta. Eller hur?/ Messerschmitten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.