AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
660

Mätarkrångel efter demontering av baksäte

Har haft mitt baksäte urmonterat för att byta lite av inredningen.
Så bilen har stått i några dagar, och idag då jag satte ihop allt där bak igen så funkar inte viss instrument.

Der är bara hastghetsmätaren och varvaräknaren som fungerar, alltså är tempmätaren, tankmätaren död.
Checkcontrolen funkar inte, instrumentbelysningen funkar inte hela displayen är död...

Kan jag ha kommit åt någon elektronik under baksätet som har gjort att jag fått dessa fel?

Jag hör även konstiga klickljud så fort man kör bilen från under panelen vid pedalerna, ungefär som relän som slår till/från hela tiden...

Tacksam för svar

/Fredrik
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
under baksätet finns det väl säkringar och modul till C-c och lite annat.
Kan det var så att du har kommit år dessa utan någon aning om det?
tryck tiull dessa komponenter och sedan testa igen. Koplla bort batteriet men en liten stund.

MvH Bmw 4-ever
Är modulen till c-c den svarta "lådan på förarsidan underbaksätet?

Bilen är även strömlös efter att nu har stått i 2 dagar, inte en gnutta stöm kvar...
Hur kan det dra slut på ström så fort? batteriet är nytt så tycker det verkar konstigt...
Vore tacksam för svar, skriv ner alla funderingar för har få ideer själv då detta är min första bmw...

/Fredrik
Som peter78w säger sitter det en bunke säkringar under baksätet och självhar jag upplevt dom mest udda saker när säkringar är trasiga så börja med att gå över som.

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Har vare ut och plocka bort baksätet igen får att kontrollera alla säkringar, såg inget fel alls där.

Men kan ju inte heller kontrollera om det har löst sig då batteriet är urladdat.

Kan det verkligen ha hänt något under de nsvarta kåpan så man ska plocka av den och titta också?
Verkar ju skumt att man ska kunna komma åt något därunder...

/Fredrik
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Var har du batteriet?

MvH Bmw 4-ever
i motorutrymmet

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.