|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min BMW har fått samvete :( Om jag kör normalt fungerar den som vanligt men om jag gasar lite extra friskt (t.ex. för att krossa nån sketen Subaru vid rödljusen) blir den konstig. Så fort jag återgår till vanlig körning och därifrån försöker gasa lite tappar jag nästan all kraft. Känns som om den inte får någon luft alls. Låter jag den sedan rulla utan gas med en växel i ett tag så fungerar den normalt igen. Samma sak har även hänt ett par gånger utan att jag behövt gasa järnet innan... Har gjort rent tomgångsventilen (tror den heter så iallafall) och spejjat i en halv burk grön CRC men det har inte hjälpt. Har biimern fått samvete??? Hälsningar, Adam | |
|
Den kanske har insett sina begränsningar och inser att inte en 320 krossar en sketen subaru ;-) Nej just ja det var ju en bmw och dom spöar ju allt ;-) Ingen lampa som indikerar fel? Skulle kunna vara en tändspole som är på väg att ge upp |
|
|
Bytte motor förra året till en helrenoverad 325 och passade på att byta tändstift och tändspolar. Enda varningslampan som lyser är den klassiska service-lampan när man startar bilen... |
|
|
Glömt att serva den kanske...? _____Vraum!_____ |
|
| Har servat den själv regelbundet. Har dessvärre ingen blocket-dosa som nollar service-räknaren, därav service-lampans lysande. Tycker att man kan lägga 500 spänn på något vettigare... | |
|
Titta på mekartips där finns hur man nollar servicen. Beemer, a way of life. |
|
|
Älska autopower! Har precis sparat 500 spänn genom att använda ett böjt gem :) Tyvärr löste det inte problemet med att motorn stryps men det är iallafall mycket trevligare i cupén nu när service-lampan är grön! Ingen annan som har haft problemet med att motorn stryps när man gasar lite extra? OBS att om jag kör FULL gas så fungerar motorn bra. Det är endast när jag ligger på runt 30-60% |
|
| Bränslefilter? Dåligt avskärmat sportfilter? Dåligt renade spridare? (testa en flaska STP) | |
|
Har precis införskaffat ett nytt bränslefilter men sen tog det stopp! Hur i h-vete får jag ut det gamla filtret? Jag tror jag har lokaliserat filtret till en gummibehållare direkt under LMM:n men den går inte att öppna! Har kollat i heynes men där ser det annorlunda ut. Bilen är en import från tyskland (alt. Mars) men ändå... Någon som har någon erfarenhet av detta? |
|
| ok. något säger mig att det där inte alls är bränslefiltret... hmm... | |
|
Ok, nu har jag lokaliserat det riktiga bränslefiltret... ska ringa min bilmek på måndag och låta honom byta, f-n det var ju omöjligt att komma åt i garaget... |
|
| min verkstad vill inte ens byta mitt bränslefilter, han har dragit sig för att byta sitt eget i sin 325... bilen ska vara kall när du byter, helst stå över natten sa han till mig...sen tar du 2-3timmar på dig | |
|
Hm ska man då kalla sig verkstad? varm eller kall spelar ingen roll inte antal timmar heller. Finns flera sätt,1dra ur bränslerelät o starta,2 linda en trasa runt klamman när du släpper den. Sen har jag en fundering ang att den haltar, kan det vara kattens innehåll som täpper till den,prova och banka på katten o lyssna efter skrammel. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tror att trucker är inne på rätt spår! Kat,lamda oxygensensor el liknande. Säger ifrån vid belastning! Kör diagnostest om du inte redan gjort det! MVH Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.