AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.536

Lite besviken på Förenade i Malmö

Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
Jag skulle lämna min bil på service. Jag sa helt klart innan jag ringde dit att min bil hade problem med att bilen ibland förlorar kraft när jag gasar under 2000 varv oberoende växel. Speciellt jobbigt är det när jag är vid stoppskylt och min bil helt plötsligt blir slö när man ska accelerera.
Jag sa detta igen när jag lämnade kl 07:30 bilen på service och de noterade detta.
jag fick då en hyrbil (trodde först det var en lånebil men det fick jag pröjsa själv). Denna bil var en 116i precis som min och när jag jmf den med min kunde jag klart se att den inte hade felet ovan.
Så troligen behöver bilens mjukvara uppgraderas. Men de sa till mig att de gjort en felkontroll och inte sett något, när jag hämtade bilen kl 17:30 sa de att det kan man inte göra en uppgradering när man servarbilen eftersom det tar minst 4-5 timmar.
Nja eftersom bilen var där hela dagen och jag påpekade detta väldigt tidigt förväntar man sig att de gör något.
Nu måste jag lämna bilen igen för en ny uppgradering, troligen lämnar jag bilen på Theanders i Lund istället är lite besviken på Förenade alltså. För lämnar jag den i malmö behöver jag en "lånebil" och jag vill inte pröjsa 400 kr igen.

Min BMW 116i
Länk
Visa användare
63
Skitte
735ia-87
Har bara positivt och säga om Förenade Bil i Malmö!Har iofs bara haft med reservdelar att göra ,men där är de klockrena!Leif heter han som jag pratat med några gånger och aldrig några problem,serviceminded och bara bra service.Tummen upp!

Riktiga män kör turbohoj!!
Ingen hör när du skriker i 300km/h
Do
382
DonAmir
Jag har nu snackat med Förenande och de kommer att fixa allting. Det är lite surt att man måste lämna in bilen igen men jag kommer att få en gratis lånebil. det tar iaf handom sina kunder när det blir fel. Så är nöjd med förenade igen iaf.

Min BMW 116i
Länk
Da
6
Dawid72
330iA Touring -02
DonAmir, jag hör vad du säger. Besviken!!! Servar alltid på Theanders i Lund utan problem. Pga semester där lämnade jag gamla bilen för att byta framruta på min 323 coupe på Förenade bil i Malmö. Fina nya lokaler - men låt er inte luras av det! Bilen är såld och jag tog på mig att fixa rutan. Problemet? Jo den var utrustad med regnsensor som nu inte fungerar efter att rutan är bytt. När jag tar kontakt med Förenade bil i Malmö igen för att reklammera bytet av rutan (en helt vanlig försäkrings-rutin-fix-av-stenskott) och har en önskan om att dom självklart avhjälper felet åt den nya ägaren utan extra kostnad för honom eller mig får jag ett nej. ETT NEJ!? Självklart accepterar jag inte det, men de har inte en enda chef på hela j-a bygget som inte är på semester i ytterligare 2 veckor. Vilka sopor!!! Håll er borta!!! Ring Theanders!
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Har varit kund hos Theanders och säger aldrig mer, okunniga och inte alls serviceinriktade på varken försäljning eller verkstad efter nybilsköpet.

Har bytt till Förenade Bil och de är alltid vänliga, tillmötesgående och servicinriktade och ser mig som kund även efter nybilsköpet.

"Om det låter för bra för att vara sant så är det så"
Do
382
DonAmir
Jag tror bara man ska prata med rätt personer.
Jag pratade med verkstads chefen och han fixade allt.
Förresten ta David72 ta kontakt med BMWs general agent i sverige och gör en klagan på detta för detta ska inte fungera så här

Min BMW 116i
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.