|
|
|
|---|---|
|
Bli inte arga på mig nu!! Men vi tog oss en helg och byggde en ganska seriös BMW 735iA CAB. Inte bara en bonnacabb med kapat rakt av med en massa vassa kanter hit och dit. Utan våran är seriösare med linjer som följer de linjer som redan finns. Övrig info är väl att vi tog ner den på jorden ordentligt (kolla bilderna) och slängde på 3# system. Här är några bilder, dock inte helt klar när dom togs: Länk Länk Länk Länk Här följer en länk till hela bygget. Länk Kommer bilder på när bilen är helt klar senare. Ni som ska till powermeet i västerås kommer att se den där. | |
|
Helt rätt! Finns så många risiga E32:or ändå. Så det är ju bra att nån gör nåt vettigt av dem. Hoppas man får se den på gatan nån gång... Verkar som att du bor här i Eskilstuna! :) mvh |
|
|
Hej, jag blir definitivt inte arg på ert projekt utan är efter att ha kollat alla bilderna djupt imponerad av ert bygge! Och av faciliteterna med "crew", lokal och vertyg!! Vilket arbete ni har lagt ned i tid och framförallt nattarbete! Men vad gjorde egentligen fotografen förutom dokumenteringen? Fixade ölen? Skämt åsido! Jag kanske skulle börja fundera på att göra samma sak med min gamla 750:a, men vad säger Bilprovningen egentligen om en sådan manöver? Hur har ni er tänkt fixa taket? Inget alls eller skräddarsytt? Om inga förstärkningar görs kommer väl bilen förmodligen att "vika sig på mitten" vid bra fart över första bästa vägbula? Är den grå färgen med "dekalerna", som är det enda jag inte gillar (ursäkta), slutlacken? Hoppas den lackas i någon silvrig eller blå nyans. Fler bilder!! PS. Bilen "framför" på flera av bilderna: drivs den av kossor (MUU 600) istf hästar??DS. Lars Franzén |
|
|
Herregud, så otroligt ballt :D Släng gärna upp fler bilder, gärna utomhusbilder. Djupt imponerad, 735 cab skulle funnits från fabrik :P |
|
|
Coolt, Infinite!!! Duktis ;-) När får vi åka i denna skapelse då? Ni kan festa så kör jag, o jag menar det :-) Mvh Werk BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Fint utfört arbete men massa dekaler och flames förstör hela intrycket. | |
|
Hehe, nästan det sista jag gjorde innan jag åkte till jobbet var att läsa denna tråden, och så svänger bilen i fråga ut från macken i Kvicksund framför nosen på mig. Ballt bygge, hann dock inte se så mycket innan ni svängde av vid Tumbo-avfarten, men den hördes desto mer... :) Mvh /Janne |
|
|
Det verkar som om folk tror att detta skall bli en "concours"-bil....?? Om jag förstår Infinite rätt, så gör han precis som jag hade gjort (om jag haft det förbannade dubbelgaraget kvar...suck)...han ger en härlig 7:a ett värdigt slut på karriären, med att visa hennes fina kropp som CAB! Det är fan helt rätt! /KRAFT BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Jag ska åka över till Power Meet nu i kokainsläden! Hoppas man får se den hottade versionen av kokainsläden! Fan en cabbad 7:a känns ännu mer som en kokainsläde... Coolt mvh |
|
|
Här kommer lite nya bilder på bilen. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Hela idén med en bmw 735 cab var att ha en bil att åka till powermeet med. Några år tidigare har några av oss byggt en BMW 3,0 cab för att just åka dit. Bilen i fråga som vi byggde om var inge vidare skött av tidigare ägare. Det var klarlacksläpp över hela bilen och massa annat skummt så vi tror att den har stått under något träd på högt gräs alldeles för länge. Så är väl lite som Kraftwerk säger, att vi gav den här vagnen ett lite finare slut. Nästa år blir det väl en e38 vi bygger om. :) Vi blev ganska så nöjda med denna skapelse så det kanske blir en regbesiktning i framtiden. Eller så hamnar den väl i något garage som 3,0'an. Det beror lite på om vi har tid att hålla på med den. Stavros: Jo, jag bor i eskilstuna. Så förmodligen kommer den att rulla i stan. skåne: Jo vi spenderade hela förra helgen i garaget för att bygga den, var väl där till 4 på natten fredag och lördag. Alla 6 som var med o byggde drog sina strån till stacken. Bara för att jag hade med mig kameran så betyder det inte att jag inte byggt på bilen. Bilprovningen blir väl inte direkt så glada på en sån manöver. Men borde gå att regbesikta in den som cab bara det är rätt gjort. Ska vi ha kvar den så byggs det nog även ett tak. Just nu består taket av ett specialtillverkat rör mitt i bilen som vi sätter ett parasoll i. Blir nog en hardtop isf. Förstärkningar är gjorda. Sitter balkar i dörrarna bak. Men dom går fortfarande att öppna. Men E32'an är en jävligt stabil konstruktion. Den väger ju inte näst intill 2 ton helt utan anledning. Det finns nog inte en chans att den viker sig bara man låter bli att hoppa över farthinder. Lacken blev den som det blev. Ingen som hade någon lust att slänga massa pengar på riktig lack när vi endå inte kunde justera trycket i lacksprutan. Det är inga dekaler som sitter på. Flamesen och dödskallarna är handmålade. I början skulle det bli mörkare gråa diskreta flames men eftersom det fanns flera viljor så blev det som det blev. Om det inte vore en powermeetbil så skulle nog vi skitit i flamesen och dödskallarna helt. Bilen framför i garaget är en e28 528i Turbo, så det är nog inga kossor under huven på den. Det är ett större gäng hästar. Koop: Japp, fan att dom inte tillverkade e32 cab. don-salvatore87: Det var som sagt en powermeetbil. Därför flames och dödskallar. Kraftwerk: Jag säger till om det behövs köras något. Den kommer väl med på nästa 7serie träff om vi regbesiktar den. För övrigt så var powermeet en succe med våran e32 cab. Först blev vi inte insläppta i crusingen men vi tog en omväg och körde in i ledet. Alla tyckte att den var tokball. Till och med många raggare gav den en hel del fina kommentarer. |
|
| Sjukt rolig bil :-) | |
|
He,he...Kalashäftig ombyggnad! Visst,skulle jag sitta i den så skulle väl antagligen scoopet+dödskallen+stripesen väck,men det var ändå ett "helt rätt" bygge utav en vagn som säkerligen hade blivit pressad annars inom kort ;) Mvh Janne. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Okej. Ballt bygge eftersom det var seriöst. 300HK 450nM. |
| grymmt bygge.. sätt bara på vita blinkers fram o lite fetare fälgar om ni har råd | |
| Ett par fina alpina fälgar och royalblaumetallic så hade den varit som bäst :) | |
| FETT SCOOP ! | |
| hej.. hur har bygget utvecklats?? har du mer bilder samt info?? | |
|
Tyvärr står det stilla, bilen står o sammlar damm. Ingen garageplats eller tid åt den just nu. Tror att motorn kommer hamna i ett annat projekt. Återkommer till powermeeet nästa år, då kanske vi ger oss på o cabbar en e38 istället. |
|
| Coolt! Undra hur vridstyv den är;)... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.