|
|
|
|---|---|
|
Har problem med min bmw m3a e36. Får knapt igång den när den går så går den orent å går dåligt. Går inte gasa upp den över 4000varv. om man dutar på gasen kommer man upp i ca5000 varv. När bilen står stilla. Har bytt lmm. har kopplat in en lambdamätare. men den lyser på rött i början som den ska.. men sen får den nog inga singnaler kan va jag som gjort fel. men felsökte bilen på en verksad. ej bmw men håller bara på med bmw ;) och såg att batteriet var lite dåligt och att lmm var bytt tog bort felen, men bilen vill inte gå och inte ge nå nya fel. Besikta bilen fick lambda 0,77 då gick bilen halv bra tvekade lite på gasen när man körde men nu går de inte köra alls.. Vad ska jag göra! Trode de va lambdasonden som va paja 2st.. men blev ju inga fel från den på datorn.. | |
| Bränsletryck? | |
| 2 bilar jag vet har haft samma typ av problem. Då har det varit katalysatorn som varit helt igensatt. Den hade helt enkelt kollapsat. | |
| Hade liknande bekymmer en gång. Gissar på tändstift eller tändspolarna. | |
| Jag fick hör av en kommpis att han tror att de är som du säger kris att de är katten. För lmm pajade före så den gick fett som fan. så felet är nog katten! tack för tipsen iaf!! mvh stoffe | |
| Tog isär katten mellan grenröret. Bilen är lika nu med.. i mån ska jag kolla soppatrycket å se hur de är.. nått annat jag ska kolla? har även lossat batteriet ett längre tag. | |
| Kollar soppa tryckte nu verkar vara dåligt.. bilen vill inte heller starta utan startgas. men när den går går den rätt bra. men vill inte varva över 4k. men fast den är varm vill den inte starta utan startgas. Bilen bludra å smäller å går lite orent till å från. verkar va nått med soppa trycket. Provade koppla om soppa lednigen till bränsletrycksregulatron men då fick jag sämmre soppa tryck. men bilen går rätt lika ändå. Har jag koppat nå soppa slangar fel från sopparailen?? *arg* !! | |
| Hur kan man mäta upp tändspolarna ? | |
|
Rätt vad det är så har du experimenterat sönder nåt, varför inte lämna in den på verkstad bara? jag skulle aldrig tordas hålla på och meckla och köra en motor som inte går helt 100%. Tändspolarna ska f.ö. gå att ohm-mäta, kommer inte ihåg dom exakta värdena men sök här på forumet. Ska var runt 0,5 ohm på primärsidan och ca 10k på sekundärsidan. OBS att ett billigt rusta/biltema instrument ofta inte kan mäta så små resistanser som 0,5 ohm. Jag antar att du provat att byta bränslefilter? |
|
| Bränslefiltret är bytt för max 2000mil senden. kanke ska jag prova byta de igen då. | |
| Ofta så byts inte bränslefilter på e36:or pga det tar för lång tid. Så verkstäder slarvar med det. Har sett fullservade över 10 år gammla e36:or med bränslefilter daterade från fabrik :( | |
| jo men jag vet att de är bytt! Hade datum på de gammal med! men inte nya! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.