|
|
|
|---|---|
| Om man har en halvförsäkring och har fått diverse parkeringsskador kan man på nåt sätt få ut en omlackering då? Måste man ta den som skadar min bil på bar gärning och låta det gå på hans försäkring? Vad är självrisken? | |
| självrisken varierar men det står i dina papper. tror inte den täcker parkskader/vagnskader men brand o stöld | |
|
Om det är någon annan som vållat skadan så måste du ta honom på bargärning om inte personen i fråga är så pass ärlig att han lämnar en lapp eller säger till för kostnaden för reparation ska gå på hansförsäkring om du bara har halv, har du hel så går det ju på din om du inte får tag i förövaren. Fick själv för en vecka sedan en buckla + lackskador på min förardörr pga att en kille slog upp dörren mot min men han lämnade en lapp annars hade jag själv fått pröjsa för hela kallaset då jag bara har en halv försäkring. Kollade upp vad jag skulle få betala för en hel och det skulle gå på ca 3000 kr mer om året vilket är lite väl mycket tycker jag. //Ric Wraaaaooom |
|
M-3 |
Hej Det finns visst något som heter trafikförsäkringsföreningen (tror jag det hette)som går in och kan betala vid smitming(polaren fick pengar från typ dom) när en lirare körde på honom och stack(han såg allt utom nr plåt) Men det var ju ändå ingen BMW då:) Jobba på och lycka till |
|
M-3: Dom kan reducera självrisken till 1845:- Men då ska det vara en smitning, åverkan från ett annat fordon.. gäller ej vid skadegörelse. |
|
|
Hmm sprid nu lite ljus över detta för jag föstår inte?!. Är det alltså så att om jag bara har en halvförsäkring på min bil och bilen blir skadad pga att någon annan kör in i eller typ slår upp dörren mot min bil och sticker utan att jag får tag i honom, kan jag då få ut ersättning i alla fall??? Och gäller detta även om någon går förbi och drar en stor repa i lacken bara för nöjes skull? //Ric Wraaaaooom |
|
| Knappast... Du måste ha helförsäkring i så fall. Vilket försäkringsbolag vill betala ut pengar för en tjänst som dom inte är anlitad för? Och vad gäller dörruppslag och helförsäkring så blir det nog dyrt. Om du har ett uppslag på två olika dörrar så är det ju två olyckstillfällen = två självrisker osv.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.