|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Vid de 2 senaste turerna med bilen så har jag märkt att den går ganska ryckigt och svajigt. Vid jämn gas och litet gaspådrag så rycker den klart märkbart. Tycker man på ordentligt så går den fint på högre varv. Insp1 gjordes i början av April. Dock tyckte meken att det var onödigt att byta stift. Efter lite velande så gjorde jag det själv i början av maj. Kan det va här problemet ligger? Vad ska elektrod-avståndet vara på Y6DC-stift? Den stora bälgen skall jag undersöka också. Vad för andra saker kan jag själv kolla upp? Tack på förhand, /Ola | |
|
En liten fråga till: Läste igenom ett inspektionsschema när jag åt lunch och där stod det att man bör byta kylvätska minst vartannat år. Tittade då igenom alla kvitton tillbaka till -96 och kunde inte se att den någonsin bytts. Hur gör ni med kylvätskan? /Ola |
|
Stekaren |
Vet inte hur gammal min är men ska byta den innan den ställs av. |
Gemini__ |
Följer serviceschemat till punkt och pricka, där byte av kylvätska ingår med jämna mellanrum. Håll koll på bromsvätskan också. Mvh: Thomas |
|
Bromsvätskan har jag koll på men då jag inte har nån aning om när kylvätskan böts ut senast och jag haft bilen i 2 år så kanske det äår dags för kylvätskebyte. Åter till huvudfrågan: Vilket elektrodavstånd skall det vara på Y6DC-stift och vad mer kan orsaka ryckig och svajig gång på lågre varv och jämn gas? /Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.