|
|
|
|---|---|
|
Jag kommer att åka ner till München i sommar och fundera på vilken väg jag ska åka har ni några förslag? Det finns egentligen tre alternativ över till Tyskland som jag kan se det: 1. Trelleborg - Sassnitz (3.45 tim) 865:- 2. Trelleborg - Rostock (5.45 tim) 960:- 3. Över Öresundsbron via Danmark och färja mellan Gedser - Rostock (1.45 tim) 949:- Nere i Tyskland ska man åka de stora motorvägarna eller finns det fina vägar som man inte ska missa i söder? Vi kommer även att åka till Spanien över Alperna har ni några bra förslag på vägar där nere? Tack för ett mycket bra forum. / Fredrik | |
| Hej,när de gäller spanien så åk kustvägen barcelona, alicante fin väg.Länk | |
|
Ja, det tänkte jag också vår slut station blir lite söder om Alicant, Torrevieja närmare bestämt. /F |
|
|
fet bensinräkning du kommer få när du kommer hem!!! blir väl i runda slängar minimum 750mil i din 750 då!!! uhhhh!!! - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Är det ren transport så Autobahn alla dagar(utom fredag eft. middag). Du ser inte mycket av Tyskland men det är en effektiv transport. Min egen erfarenhet är att det är bättre att köra Rostock - Munchen vilkert är kortast väg samt mindre trafik jmf med sträckan Hamburg-Hannover-Kassel Munchen. Mvh |
|
|
Rolex: Varför ha en BMW om inte för att köra med den? Bensin kostar. Big deal. Wilhelm Svenselius |
|
|
Det är ju med en 750 som man verkligen kan njuta på de europeiska motorvägarna, "smakar det så kostar det" heter det ju. Rostock - München får det nog bli. /F |
|
|
Ta färja till Sassnitz, det är motorväg direkt från färjan har jag hört. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.