|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, tänkte bara säga att jag äntligen är inskriven i autopower och äger en fiiiin bil :-). Jag har lyckats att komma över en 750 individual med lite schnitzer utr. och lite facelift prylar. Jag har alltid tittat lååångt efter dessa enorma lyx bilar. Jag bor i norra Hälsingland och det värkar inte vara många 7-serie bilar här, rätta mig om jag har fel. Just nu står bilen på Molins bil i Sundsvall för att byta kupé fläktmotor......... Mvh Fredrik | |
alain |
hej 750 gratulera till 750 IAL och vällkommen ombord på autopower. här får du många svar på dina inläg från kunig folk som kan 7 serie och du kommer att ser att bilen är inte så dyrare än en vanlig bil, den bara glider på vägarna. berätta lite mer om den, vad har du för utrysning, färg, mil, en bild kanske?, hur känns det för dig att sita bakom ratten på en sådan bil? jämförelse med det du hade innan? Lycka till med din ny pärlan MVH ((Alain)) ((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..)) |
|
Tack, jo jag stor trivs med bilen, det kommer att bli svårt att "byta upp sig" igen. Den är lite stylad, mycket snygg (tycker jag). Det är Daytonaviolett metalic sådan lack som "bara" M bilarna kan välja vid tillvärkningen, vidare har den AC Schnizer spoiler och tak vinge sänkt och 20" BBS fäljar med 285/30 bak och 255/35 fram. Lite faclift prylar finns det, nya bak lysen, vita blinkers, kromad grill, har precis skaffat Angel eyes. Motorn är chippad lite ska ge 350HK. Jag kommer nog inte att göra något mer utvändigt, funderade ett tag på att dra ut slut rören men jag tror inte det, nu är den alldeles lagom stylad det får inte bli för mycket av det goda. Invändigt finns det mesta: TV/NAVI, klima, fyra el-stolar (minne på förarplats) fyra värme stol, Tele, TV/DVD bak, cd-växl, PDC f & b, ESC svart hel skin, el-rollo, mm mm. / Fredrik |
|
|
Här kommer en sida där man kan se några bilder, Är det rätt tänkt att inte dra ut slutrören? vet inte hur man gör en länk, försöker här: Länk /F |
|
|
Mycket fin bil, synd på antennen bara. Jag har sett en (kanske t.o.m. flera) E38 med dubbla utblås och det såg väl rätt bra ut. Det man ser av ditt avgasrör för tankarna till en oljebrännare vilket inte är så snyggt. Jag skulle försöka dölja det som syns idag eller helt enkelt byta sista biten och visa något polerat på slutet. |
|
|
Välkommen 750 Schnitzer! Läcker vagn Du har, får jag säga, o jag anser att stylingen är nog som den är :-) Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
alain |
Hej igen 750 gratulerar till en fint vagn, TIPS: jag har köpt till min pärlan 2st röktönad klarglas fram blinkers från hova.se tel:0506-35179, leverens på 3-4 dagar. mycket fint. anspassar sig mycket bra med framljuset. MVH ((Alain)) ((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..)) |
|
Välkommen till forumet! Kul med fler som upptäcker hur fina E38 är. Skulle vara kul att se lite interiörbilder på din vagn också, du får rulla till Stockholm nån gång när det är träff :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Tack för de fina orden ni ger, W2k, Jag kom på det du skrev jag har inga bilder allas på intrigören, ska se till att fixa det. -Per-, Jag har letat runt lite på olika modeller av ändrör men inte riktigt fastat för något, om jag ska göra de synliga tycker jag det ska vara ett stort ovalt eller två runda på varige sida. Men jag kommer nog att vänta lite med en sån investering ändå. alain, ska kolla lite på det du skrev, inte helt 100 på vad du menar.... Jag har aldrig varit på någon träff, skulle var kul ska försöka hålla utsickt efter de. För övrigt så fick jag hem bilen i går från Molins bil i Sundsvall...........jag hoppas att de hade en dålig dag på jobbet bara! När jag åkte hem med bilen upptäckte jag att inget utblås fungerade på höger sida, att handskfacket öppnas nu och då utan anledning (vid gupp) och att fläkt utblåset mitt på instrumentpanelen inte gick att vrida pga. att de hade tryckt in det för långt in i panelen. Ska ringa på måndag och höra vad de säger. Lite synd att de gjorde bort sig så, jag valde mellan tre värkstäder men lotten hamnade på dem för att de var i auktoriserad verkstad...... |
|
alain |
Hej 750 jo det jag menar är att jag hade såna fram blinkers som du har. har byte mot klarglas, kromad på insida, lättrök tönade. det passar mycket bra efter som du har också mörk färg på bilen. det blir som en ny front. snårt jag ska lägga några bilder men jag vet inte hur man gör. MVH ((Alain)) ((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..)) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.