|
|
|
|---|---|
|
hej. Tänkte mig försöka på att måla mina bakljus helröda (förutom backlampan). Vet en kille som måla sina på sin Corrado med bra resultat. Nån som gjort detta? Vart kan man få tag på färg? | |
|
Färg kan du köpa hos din lokane bildelshandlare. Det jag gjorde på min E30 var att enbart lacka blinkersen (det är ju faktiskt bara den som är orange). På så sätt undviker man risken för flammighet över hela bakljuset. Det ser heller inte lika mycket "A-traktor" ut. Jag maskerade av resten av lyktan, så det inte blev något färgdamm. Gjorde en skarp maskeringslinje just i den befintliga skarven mellan orange och rött. Det syns inte överhuvudtaget att blinkersen är lackerad. Ser ut som den alltid varit röd. Tänk även på att lägga bakljusen mot varandra när du lackerar, så de får lika mycket färg. Då riskerar du inte att de blir olika röda. Om resten av bakljusen sedan ser lite matta ut när du lackat blinkersen, polera bakljuset med vanlig bilrubbing/polish. Gjorde det på mina. Så nu ser de även nya ut :-) Lycka till! Mvh Carl. |
|
|
Jag har målat mina bakblinkers röda, sidoblinkers svarta samt bytt ut framblinkers till vita. Köpte transparent färg på biltillbehörsaffär. Maskerade samt målade två varv. Jag tycker att det inte syns att det är målat utan verkar som "original" och jag blev nöjd med resultatet. Gick igenom besiktningen också! /Gunnar /Länk |
|
|
de går igenom med kål svarta baklysen också bara de sitter en extra reflex på kofångaren |
|
|
de går igenom på besiktningen med kål svarta baklysen också bara de sitter en extra reflex på kofångaren |
|
|
318 i (323): Det har säkert förekommit att det har blivit godkänt, men det ska tveklöst vara underkänt. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| jeppe: kanske så men jag fick igenom min räser med de för jag fick en tvåa på att reflexen i lampan inte syntes så jag smackade dit en extra reflex och då godkända han de o de va på två olika hallar | |
|
318 i (323): Som sagt, det förekommer säkert att det missas. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.