|
|
|
|---|---|
|
Hej 635 CSI 1984 Nu är jag klar med lackering och satt ihop allt ”nästan” förutom krom listerna fram som BMW har lovad leverans v27!!. Min fråga till er är ang. bilstereo. Bör man ha en äldre modell eller tycker ni att det är ok med moderna t.ex. Mp3 Blaupunkt? Vad har ni?? Mvh zaz | |
|
det där är en smaksak...jag har en ny jvc med usbingång så jag kan koppla in ipod. för mig kvittar det om det är klassiskt eller inte... Mvh Fredrik FREDDAN |
|
|
Det finns väl inga vettiga argument varför man ska införskaffa en äldre bilstereo. Huvudsaken är väl att designen inte skär sig med resten av inredningen. Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Är du en "originalfanatiker"? I sådant fall införskaffas en original stereo för att monteras in alt. läggas på hyllan! I annat fall går det alldeles utmärkt att inhandla en ny stereo. Själv har jag allt original på min, för utom just stereo och fälgar. MVH Patrik |
|
nej det handlar inte om att vara fanatiker utan Design, det är det viktiga. Jag kan tänka mig en vanlig stereo men den ska vara helt svart vilket är ett problem för just dessa är dyra. MVH Zana 635 CSI |
|
|
Kolla här Länk Dem har Alpine, svarta, med orange belysning till väldigt bra priser! |
|
Robsarve |
Länk tycker Erik |
|
Tack! [Länk det här ser bra ut oxå, priset var rätt intressant. /MVH Zaza |
|
|
Tycker att det förstör hela interiören att ha en stere från helt fel tidsålder. Original är att föredra, men om det inte går, så åtminstone något som är diskret och smälter in. Det VÄRSTA jag vet är blingblingstereos med alu/silverfinish, display med blinkande delfiner och knappar i alla regnbågens färger. Men var och en gör som de vill :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Håller med Kalle delvis.. Det finns värre saker som jag kan tänka mig. Men en Alpine, svart/diskret/ med orange/röd belysning passar bra in i BMW:s interiör. Den smälter in. Nått japanskt tycker jag inte passar in bra. |
|
|
Helt ok att stoppa in en modern radio/cd tycker jag. Sålänge den smälter in. Alltså går Kalle's delfinstereos bort. =) MD, Alpine's huvudkontor ligger i Tokyo, vilket jag sist kollade ligger i Japan. =) Men det är strunt samma för de gör snygga och mycket välljudade produkter som passar fint in i BMW's. /Fredrik |
|
| zaz: blaupunkten är säkert OK, så länge du gillar blå bakgrund, vi har en Sony stereo i en av våra bilar med just blå bakgrund, iofs lite starkare blå, men ändå, det ser hemskt ut! | |
| Skulle föreslå en BMW/ Becker Traffic Pro. De sista versionerna tror jag dessutom funkar med MP-3 mm. Se bilderna på min 850. Köpte den beggad på Ebay. Typ 2-2.5kkr med inbyggd radionavi det är inte fel. Går snyggt ihop med resten av inredningen. Länk | |
|
Kolla de här denna Länk har själv cd500 och den passar utmärkt. Den spelar musik oxå bättre en de flesta och är enkel att använda. Orginalet har har ingen chans mot den i ljud. |
|
|
hmm.....Nakamichi CD500 Den ser rätt häftigt ut, grön är lite udda. Intressant jag får nog lägga några andra projekt åtsidan. Och….tack för alla tips, mycket vänligt. /MVH Zaza |
|
Robsarve |
Jag kör Cd400 själv, men den spelar ju inte MP3. Normalt kan man växla beysning även på Nacka, och de har en trevlig bärnstensaktig ton som smälter fint in i BMW. tycker Erik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.