AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.150

Säkringen går hela tiden!

po
73
poppemalmö
320M Touring
Hej Alla!
Hoppas på er hjälp!
iförrgår var jag ute i bilen på kvällen, tände då lampan i bilen och glömde tyvärr släcka den sen!
Igår när jag kom ut på dagen och skulle starta så fungerade de inte. Kom på lampan och tänkte att de måste vara batteriet.
Batteriet är nu fulladdat men bilen startar ändå inte!
Märkte idag att låset inte fungerar (inte av någon av dörrarna) men larmet fungerar. radion och alla instrument fungerar men den går som sagt inte att starta!
har hittat att det är säkring nr 7 som smäller (5amp)
Är larmet kopplat på denna?
verkar som att centrallåset fönsterhissarna, cupebelysning, vindrutetorkarna och startmotor är kopplade till denna säkring.
tar jag en 20 amp så håller säkringen så jag kan starta bilen men inte så bra att köra med de ju kanske bränner något eller är de ok att säkra med en 20?
kan de vara ett brott på en kabel?
larmet?
hmm har ni ideér så kom gärna med några eller kanske tips på vart jag kan lämna in bilen i malmö området.

Hoppas på hjälp!

Poppe!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Står det inte på panelen vad säkring 7 går till? eller i instruktionsboken?
po
73
poppemalmö
320M Touring
Säkring 7 verkar gå till de mesta
centrallås, vindrutetorkare, innerbelysning mm
har bara instruktioner på tyska någon som kan skriva vad säkring 7 är
poppe
Ulke
Går den till så mycket förbrukare som t ez. torkare o c-lås m.m så måste det ha varit fel med en 5A från början.... undersök en gång till att det verkligen stod 5A, verkar märkligt..

mvh Ulke
po
73
poppemalmö
320M Touring
står att det ska vara en 5 amp.
verkar vara en signalkabel eller ngt som inte behöver så mkt kräm
kan inte någon kolla i sitt säkringslock vad säkring 7 täcker?
har bara de på tyska.
/poppe
ke
376
keihin
525d Touring -07
Hittat nån lösning på problemet? Har exakt samma symptom på min 525ixt -94...dock uppkom det helt av sig självt, hade bara stannat bilen utanför garaget för att öppna porten, då startade den inte igen...
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Kolla upp så bränslepumpen går. Det kan komma plötsligt då den börjar krångla

/Pulare
pu
528
pulare
520 D F11 2014
F7 går till lamp control module

/Pulare
pu
528
pulare
520 D F11 2014
På en 525 -94:a

/Pulare
po
73
poppemalmö
320M Touring
tjena problemet är fixat det var sladdarna som vad slitna vid genomföringen till bagageluckan.
MVH
Poppe
Aldrig byta till större säkring om du inte har brandsläckare till hands... Säkring som dessa på t.ex 5A och som styr flera funktioner är givetvis endast för manöver, inte kraftmatning, det är helt OK med 5A eller ännu lägre i detta läget.
Bra att du hittade orsaken, det är ett ganska vanligt fel i många olika bilmodeller.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.