AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
893

Vibrerande höger framhul vid 70km/h HJÄLP!

Eller nått..

hittar inga fel, har dragit åt alla framvagnsbultar. kollat stötdämparna vilka e nya, casterstagen e nya från förra året, bromsarna ligger ej på..

problemet uppkom bara "sådär" vid lugn körning. kändes som man var på väg o tappa ett hjul. känns som höger fram. det är mest vid runt 70km/h detta sjuka akakning börjar. bromsar man riktigt hårt kan det sluta, eller om man gasar mer o kör över 100 eller mer så är det lungt..

har känt på hjul om det glappar något men icke. provat andra hjul med samma resultat.

men idag när jag ÄNNU en gång bytte fälgar så snurrade jag på högerframhul.. det lät lite skumt. typ "morrande" ljud. o lite "klonk" ljud på samma gång.

hjullager? men då borde väl det kännas att det glappar? samt att detta bara kom plötsligt...

någon som har tips. blir snart galen på detta!

Gäller en M5 e34 3.8

MVH
pg_ice
jag har nåt liknande problem med 325an.
hjullagrerna är bytta förra året så dom är det inte.
det sjuka är att det bara är ibland det vibrerar som fan.
det känns ungefär som att man skulle ha ena framhjulet ligga fritt i luften och vobbla,klart otäckt!
mitt problem är enbart när jag svänger åt höger,vilket fart kommer vid vet jag inte.

325an :
Länk
Ingen som har tips på vad man ska kolla på?

när detta fel uppkom, så kom det ju helt plötsligt bara.. om det kan vara till hjälp?

plz någon måste väl ha koll på e34 framvagn här..:P

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
kan det vara spindellederna med länkarm som glappar alternativt casterstag.

jag har vibrationer i framvagnen och detta ska jag åtgärda genom att sätta dit 2 nya spindelleder m länkarm , har haft det i princip på alla bmw jag har haft så skulle inte vara helt överraskande och detta behöver inte kännas ,oftast gör det inte det heller om man bara använder handkraft, utan det är spett som gäller om man ska känna efter.....

Mvh Niklas w
Craist: hjullager är just vad jag kan misstro. men det känns ju inget när man rycker i hjulet? inte åt något håll...

sjuka är jua tt det bara kom plötsligt..

CRAIST: REGGADE mig igår på e34m5.se men inte än fått svar från admin så mitt konto blir aktiv? hur länge brukat det ta?

Mvh
Bara för att jag skrev detta så fungerade inloggningen till e34m5..:P

Fr
118
FreakPutte
Alpina B10 Bi-Turbo #077
Nå hur går det med diskussionen??
Har någon kommit med ett resultat av det hela??

Speed limits are for pussies
Visa användare
32
noggemannen
M535i -86
har du kollat om det är obalans i hjulen? då uppkommer vibrationer, stora som små, beroende på hur obalans det är.

Noggemannen: läser du ovan har jag till o med bytt fälgar o provat. polren stte på mina befintliga fälgar på sin o var utan fel.

det är alltså sjuka vibrationer. men gasar man får man bort dessa..

MVH
Noggemannen: läser du ovan har jag till o med bytt fälgar o provat. polren stte på mina befintliga fälgar på sin o var utan fel.

det är alltså sjuka vibrationer. men gasar man får man bort dessa..

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.