AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.050

Har någon "löst" problemet med knirrande rutor på E46?

Ma
22
Magnus S
318i Touring -02.08
Håller på att göra mig till en komplett galning, dessa knirrande framrutor. Jag har rengjort gummilisten som rutan lutar emot i överkant (efter tips här på forumet), jag körde med tvättsvamp och blandning av diskmedel och vatten.

Visst blev det lite bättre, men knirrar gör det fortfarande. Har även försökt med "lista" mjukgörande silikon (?) för lister, men utan resultat.

Vet att många har problem med detta, har någon en lösning?

Ja kör några meter på en grusväg, särskilt när det är varmt som nu och dammar som bara den...nej skämt åsido så har jag märkt att mina knarrar ett par dagar efter att bilen är nytvättad...så tvätta INTE listerna om du vill slippa knarret. Lite babypuder kanske eller potatismjöl kanske funkar lika bra som de 50m dammig grusväg som jag har till hemmet.

/ Micke
BC
35
BC
320 M-sport -03
Tryck till kortast möjligt på elhissen för respektive ruta.

Ingen bra lösning men att rutorna åkt ner 1-2 mm gör att spänningen mot listen släpper och knirrandet försvinner. Egentligen borde man låta BMW justera rutorna så de inte ligger mot så hårt!

Åk till apoteket/affären och köp vaselin. Smörj därefter in gummilisterna med detta mirakelmedel. Smörjan tar effektivt bort allt gnat och knarr..
Upprepa efter varje tvätt.

/Klaus
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
För mig låter de bara en kort stund efter att jag hissat upp rutorna men sedan försvinner det hlet. Tar max 2 minuter och under de minuterna höjer jag stereon. :)

------
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.