|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en e39, 98 touring. Har fått ett problem som inte funnits tidigare. Den kränger otroligt över spåren i vägen, Hela bilen gungar till. Vad kan det vara? Micke | |
|
Antagligen bakvagnsbussningarna. mvh |
|
| Men jag bytte de för mindre än 5000 mil sen... bilen har gått 22000 nu. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Defekt stötdämpare ?? ///MVH Hasso Länk |
|
Det låter väl troligt, eller fel på nåt i nivåregleringen istället... Länk Länk Mvh |
|
|
Bilen e inte svampig å gungig när jag åker. När jag försöker gunga bilen i sidled genom att ta tagi railsen och gunga den e den stum. a) Hur märker jag om de e dämparna? b) Hur märker jag om det är nivåregleringen? c) Kan de vara något annat? |
|
|
Antingen har du dämpare eller nivåreglering, men det verkar ju inte vara det heller. Har du köpt nya däck nyligen kanske? Köpte du originalbussningarna? Det kan vara så att de är slut igen eller någon annan bussning som inte blev bytt... Byttes samtliga bussningar, nr. 6,9,12 här: Länk Annars får du rycka i lederna nr. 14, 18 Länk och se om det glappar... Berätta gärna mer om du har någon uppfattning om vad det kan vara. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.