|
|
|
|---|---|
|
Det har varit enkelt att hålla på tex med e34 o e36. 2 torxskruvar och instrumenthuset ute. Har för mig att det är annorlunda på e39. Hur gör man det? Vill gärna ha exkat beskrivning. Ska fixa till pixelfel och sätta in aluringarna! MvH Bmw 4-ever | |
|
1. Ta ner och ut ratten så mycket som går. 2. Lossa trimmpanelerna på båda sidorna vid ratten. 3. Skruva ur skruvarna (2uppe och 2 nere) och lossa på ramen. 4. Skruva ur skruvarna som håller instrumenthuset och vik ut det. 5. Ta loss kontakterna. Allt detta enligt TIS. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Lossa på Dimljus kontaktens sladd så du kan vika undan ramen, det underlättar en del. | |
| Finns även en guide för detta i "gör-det-själv" avdelningen. Visserligen på en E38, men det ser ju lika ut. Har samma pixelfel själv så det blir väl till att fixa det nån dag. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Och låt BLI ATT VRIDA PÅ TÄNDNINGSNYCKLEN så länge nått är isärskruvat och inte instrumentet är komplett anslutet. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Inga problem. Dom gångerna jag har tagit bort instrumnethuset så har jag kopplat bort batteriet bara för att undvika konstiga fel typ airbag lampan som kan börja lysa. Fågan är hur jag ska göra med ratten? Den är ju eldriven! Stänger man av bilen går den till max läge uppåt. Man ska väl ha den i max läge neråt och mot föraren eller? Då får man bryta strömmen i tändningsläge 2. Har jag rätt eller fel? Något annat man borde fundera när man bryter strömmen på bilen? Det finns väl ingen kod till stereon med navi? MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.