|
|
|
|---|---|
| Hej, jag tänkte chippa min 525 e34 vet ni vart det sitter? Sitter d i boxen som står motronic bosch? Är det den som sitter i mitten till vänster och har 24 stifter? | |
| Om du ska chippa den så sitter chipet i boxen till höger i körriktningen längst mot listen där huven går igen....Först äre ett lock me 4 stjärnskruvar! Sen äre en stor kontakt som man klickar lös me en låsning! Sen är en metallkåpa klämd me små piggar som bara runt kanten som bara är att vika upp raka! sen finns de bara 1 chip som går att plocka lös! De borde du se ! eventuellt sitter de ett litet plastskydd över chippet också på kretskortet! :) | |
| hur tar man bort chippet då? Är re bara petar ut me en skruvmejsel eller? | |
| jo ja tog då bara en smal skruvmejsel å peta runt på båda kortsidor så att säga.....men ta de förbenat försiktigt! Dom små "benen" på chippet är känsliga som attans!! lätt hänt at böja dom ! :) | |
| Ja ska prova som du sa. Har idag plockat isär boxen o tittat med satt tillbax grejerna igen bara för att kolla vart chippet satt nånstans. Inte dom som är lödfastade ellerhur? | |
| Jaha okej! Jo precis..de är de enda chippet som inte är ditlött iaf...! chippet är löstagbart! dom andra är ditlödda! | |
| Vart får man tag i ett sånt chip till en vettig peng??? | |
| Hmm ja hitttade mitt på blocket..ett beggat..Har inte kikat på så många olika ställen.....men de finns ju massor som har! Bara söka å fråga på forum :) | |
| trimchip som kan köpa på internet o bli hemskickad. Kan man litar på de verkligen? Jag såg en annons på blocket "trimchip bmw&golf ca +18hk" och ja har pratat med killen litegrann, han sa att har ett chip till min 525 e34. Det kostar 1340 kr. Kan man tror på honom? eller vad säger ni? | |
|
Hmm ja de där me att de ökar mkt i hästar de tvivlar jag på ! Men däremot gjorde mitt chipp en jäkla skillnad i bottenvridet! vart en helt annan bil! åsså drog den 1 dl mindre per mil landsvägskörning! Men ska man va seriös ska man ju köpa "riktiga" chip på firma för att de ska bli optimalt å hålla å garanti å så! Ja handlade ju mitt som sagt på blocket men...var som en chansning...mitt va så billigt ... Tror ja gav 800kr för de ! |
|
| vad tycker du om chippet jag skrev som kostar 1340kr då? Tycker du att ja ska chansa? 1års garanti | |
| ja asså står de bara att de ska ge 18hk ? lr står de nåt om bottenvrid å soppaförbrukning osv också lr? För mitt gjorde då skillnad iaf! Men de är klart har du 1 års garanti så är de ju inga störe problem egentligen? Så då tycker ja nästan att om du är sugen så ska du chansa ! :) För den blir lite piggare de blir den ! | |
|
Länk gå in på det här o kolla! |
|
| Ja i mina ögon så ser de ju ganska bra ut! men kom bara ihåg att dom där extra hästarna inte kommer märkas sådär jättemkt.Utan mest är skillnaden bottenvridet å bränsleförbrukningen! Men ja tycker iaf de där låter ganska bra ! | |
| Tack för tips o råd TireSmoke :D | |
| Varse go!! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.