|
|
|
|---|---|
| 235/40r17 med nya fälgar 8,5x17 Et 35. Passar Bmw 3 serie E36 o E46 kaross, passar dom? från annons | |
| Kan nog bli lite tajt till skärmkanten. Jag körde med 8.5x18 och då hade jag 225:or och de tog i lite i skärmkanten i gupp. | |
| På min förra bil en 325 -93 | |
| hade du Et35 då? | |
|
235/40-17 med et35 borde absolut gå in. Min bil: Länk |
|
|
Cruser, det går ej - du får valsa skärmkanterna bak. Min bil är är sänkt 30 med 8x17 ET 35 Schnitzer typ II med 235/40 17 och de är tajt med valsade skärmkanter. Med 8,5 så lär det ta i skärmkanten Anders |
|
|
Det blir ju inte bredare för att det är 8,5" fälg dock.. Kanske att 30-sänkning är i lägsta laget? Min bil: Länk |
|
|
Anders S. Fälgcentrum kommer en kvarts tum längre ut, dvs 6 mm. Ytterkant på däck/fälg kommer du 6 mm längre ut med samma ET och halv tum bredare fälg. Det kommer säkerligen att ta skärmen /A |
|
|
Fälgkanten kommer en kvarts tum längre ut, och en kvarts tum längre in. Fälgcentrum och mitten på däcket (och alltså ytterkant på slitbanan) är fortfarande lika långt ut från navet. Men vid kraftig infjädring kan den bredare fälgen ändå bli problem. Jag har 8.5x18" ACS typ II R med ET38 och ovalsade kanter. 235/40-18 däck. Tar inte i men det är inte mycket till övers, 3mm skulle nog märkas. En M3 är 4cm lägre än orginal coupe. Ett gränsfall är det helt klart iaf. |
|
|
anders&Eva328iT - asjobbigt namn btw.. ;) Centrum kan väl inte ändras för att bredden ändras? Det är ju liksom det som ET-måttet anger. Fälgcentrum är väl fälgcentrum, oavsett bredd på fälg. Eller är jag trög? Min bil: Länk |
|
|
Mittåt - naturligtvis är centrum ET 35 på samma ställe, fälgkanten och däckskanten kommer ca 6 mm lägre in resp ut pga en halv tum till från 8 till 8,5. Hur som helst - beronde på ev sänkning så blir det tight /A |
|
|
Varför kommer däckskanten längre in och ut med bredare fälg?? Min bil: Länk |
|
|
haha, va bara menat som en enkel fråga utan utläggningar men skit i de nu, köpte 225/45/17 precis....hur vet man vilka skruvar man skall ha? på bmw sa dom att om inte fälgar e orginal så passar inte orginal bultarna |
|
| ET40 va de på dom ja köpte | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.