|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Med lite kontakter bör du få tag i en motor för ca 30000-40000kr i Tyskland, det var dom priserna jag fick när min rasade, för snart 1,5-2år sedan! Men det är inget billigt arbete att byta heller, ofta är dom inte helt kompletta utan prylar som ska flyttas över, tänk på att det kan skilja en del mellan årsmodellerna, ex vanos mm. En kompis jobbar på Folksam Auto i Växjö, där fick dom in en M5:a som skulle kört ner i ett vattendrag, visade sig vara ett försäkringsbedrägeri, motorn var duktigt skuren innan bilen gått ner i vattnet, har för mig att killen inte fick en spänn, och bilen helt värdelös. |
|
| Det verkar som det finns många rasade M5 V8or? Det är drygt när sådant händer, speciellt under sommartiden :( | |
|
Nu har jag hittat en motor hitta den här i sverige. Men jag skulle gärna få lite info om den någon som vet vems bilen har varit. det handlar om en blå -99 med ca: 13540 mil på mätaren den skulle ha varit stulen och sedan inlöst av försäkrinigsbolaget. det var massa delar stulna. |
|
|
vad fick du pröjsa för motorn? Om den var svindyr så vet jag om en ej utannonserad smashad m5 e39 som står i hh tyskland. hojta till om det är aktuellt. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
kolla bara så att du inte köper något som är stulet, utan köp en motor med garanti från en skrot. skulle motorn vara stulen så kommer det surt igen, genom att du kan få problem om startspärr eller motorelektronik skulle strula. bättre att betala för en motor som du får 3 månaders garanti på genom en auktoriserad bilskrot. mvh Johan |
|
självklart så ska man kolla upp historiken på motorn... bilen jag talade om i förra inlägget tillhör en gammal kompis till mig och det är han själv som krockat bilen, han får snart ut kulor för den och behåller bilen, precis som många andra tyskar gör om de krockar sin bil. antar att han har servicedokumentation på sin bil som alla andra (inte frågat) och därför kan man ju se hur den är servad osv. eventuellt så är hela bilen till salu. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Rolex kan inte du skicka ett mail till mig om hur mycket motorn kostar alternativ hella bilen och uppgifter om bilen. maila på: ps_50@hotmail.com |
|
| hej bilen finns på www.bildelsbasen.se 60000kr kostar motorn +frakt men man bör ju kolla vanos mm så man inta åker på 50000kr till. mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.