|
|
|
|---|---|
|
halloj, någon kunning inom detta område? Jag har tänkt sänka min bil om det går att göras enbart med fjädrar. en typ 40/30 sänkning. Kommer mina standard dämpare att hålla (320i sedan e46-99) ? Om inte hur länge håller dem med fjädrarna? och vilka fjädrar skall man satsa på? något speciellt märke? Mvh: Jimmy | |
| Undrar samma sak, fast jag vill nog inte sänka mer än 20 mm bak. Men fram kan nog 40 bli bra. Vilka fjädrar ska man satsa på? ngt särskillt märke, ngra som rekomenderas? | |
|
40mm ska gå bra med orginal dämpare. Men sänker man mer än så bör man byta till en kortare dämpare. // M.v.h. Daniel |
|
|
så om jag sänker 40/30 så ska det gå jätte bra? inga problem? mina dämpare har lika lång livslängd med sänkfjädrar? Har du sänkt din spajjjs? |
|
|
30-40 mm brukar kunniga säga att det går bra att sänka med originaldämpare. Jag körde med 30/15 sänkning på min 323i E36 i 1,5 år innan jag sålde den och man kunde inte känna att dämparna tröttnade. Bilen: Länk |
|
|
hmm... det är lite på gränsen sådär, om man vågar eller inte... får se hur jag gör.. Är det fler som har några råd eller som sänkt med endast fjädrar? |
|
|
Oavsett hur mycket man sänker så kommer dämparna att arbeta inom ett område de inte är byggda för och kommer så småningom att ta slut, hur snabbt beror på i vilket skick de är i plus hur mycket man sänker. Hur som helst kommer de att ta slut betydligt snabbare än om man kör med original fjädrar. Men fungerar gör det.. Den som har mest saker när han dör vinner!! |
|
|
jo det är sant. Frågan är då om man kan avgöra hur länge de håller? Hur ser eller känner man hur bra skick dom är i? mvh: jimmy |
|
|
Gunga till bilen vid den dämpare som du vill kolla. Bilen ska gå ner och upp och INTE fortsätta gunga om dämparen är ok. Fortsätter den gunga är dämparen slut. Lite gungning innebär att dämparen har sett sina bästa dar och mycket svaj innebär att dom är slut. Den som har mest saker när han dör vinner!! |
|
| jo det vet jag, men svårt att avgöra hur länge till dom orkar innan dom är slut :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.