AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
936

540iA-98 startar inte

bh
19
bhm
540 IA sedan-98
540-98. Under den senaste veckan har den missat två gånger. Batteriet är fulladdat, ändå klickar det bara i startrelät trots att motorn syss varit igång. Kopplade på startkablar till batteriet, samma resultat. Då jag kopplade plusskabeln framme vid moton så hoppade den igång. Har haft dän + och – kablarna och gjort rent. Finns det någon skarv från batteriet fram till startmotorn som kan ha ärgat eller något. Tacksam för tips.

/Håkan
Mr
10
Mr.540iTouring
540iaTouring -99
Hej!, Jag har haft samma problem på min 540?
Så jag hakar väl på här å ser om någon här inne vet vad som orsakar detta irriterande problem =(
He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
Är långt ifrån någon expert på BMW. Men det låter som om något kontakt bleck i startmotorn är dåligt. Någon BMW skruvare kanske har nåt annat förslag...
an
643
anlima
735iA -87
Tror att jag skulle börja vid +kontakten i motorrummet och leta.
+kabeln från batteriet kommer förmodligen fram vid denna kontakt, för att sedan fortsätta till starten.
Ta bara bort jordkabeln vid batteriet innan du börjar skruva isär.

/Mats
Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Har haft samma problem på en 525:a efter ett motor bytte då vissade det sig att det var jorden som har lossnat litte så den fick både jord o inte jord så ta o kolla det så det inte é ett så enkelt fel. Lycka till

Mr
10
Mr.540iTouring
540iaTouring -99
Hej igen!
Jag köpte ett nytt batteri, då det gamla verkade drabbats av kortslutning?
Det ville inte ha laddning heller, så det fick bli ett nytt.
Startade direkt!

Tack iaf för svaren ;)
Kolla så batteriet verkligen är ok. Även om det är fulladdat så kanske inte strömmen räcker till för att starta. 540 kräver mycket ström i startögonblicket.
Jag har haft samma problem, tycket att batteriet var ok men köpte ett nytt i alla fall och nu fungerar det alldeles utmärkt. HAr haft batteriet i 2 år nu utan problem (det nya)

Bmw är rätt okey!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.