|
|
|
|---|---|
|
1) När kom antispinn till 3-serien (E36)? Om det ens finns. 2) Vad är/gör VANOS och hur märker man att det finns på bilen? Finns det på alla 325/328 efter 1993? 3) Armstöd mellan framsäten var ju inte standard, kan man köpa och eftermontera det om man skulle hitta en fin E36a utan den? 4) Har 325 hårdare fjädring som standard jämfört med bilen jag har? | |
|
Ska försöka svara på det jag tror mig kunna. 1) Asc kom på E36 from -97 om jag inte har helt fel. 2) VANOS är variabel kamaxelinställning, ska förbättra bottendrag och bränsleekonomi finns på alla 325 93-94 finns på alla 328. 3) Armstöd gick att köpa på BMW till E36 för 3-4 år sedan på BMW nu vet jag inte, annars får man leta på bilskrotarna. 4) Tror inte det är någon större skillnad i hårdheten. Om du funderar på 325 och 328 så upptäckte jag en del skillnader när jag letade cab som inte är helt obetydliga när man ska välja eftersom priset inte skiljer enormt mycket utan mer på skicket bilen är i. 325 är nästan sekunden långsammare än 328 0-100. 325 har rätt mycket dyrare försäkring, gissa om man blev förvånad. Lycka till i bilsökandet |
|
|
Jag har ASC på min 325 -94 så det kom tidigare än -97 M. Pedersen Alpina Club Schweden |
|
| Tror det var standard från -97 iallafall på sexorna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.