AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.335

Spionbilder kan man ta betalt?

Hej!
Har varit nere i Tyskland och lyckades plåta Audis kommande sportvagn Le Mans helt omaskerad. Funderar på att skicka bilderna till Expressen eller Aftonbladets bilupplaga. Kanske även Ams och Teknikens Värld. Frågan är kan man ta något betalt för dessa bilder eller ska man bara vara nöjd om de tar med bilderna? Någon annan som försökt?
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Dagstidningarna brukar ge betalt i allmänhet, varför inte ringa redaktionen o fråga om dom är intresserade.

Min bil
Länk
Tänkte jag skulle ringa nu här under eftermiddagen alternativt imorgon på morgonen. Tror ni man kan säga 500kr, eller ska man ta mer eller ska man säga att man vill ha en slant så får de själva ge vad de tycker?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Beror väldigt mycket på hur bilderna ser ut, det finns rätt mycket bilder på bilen som testas rätt hårt på ringen, och med väldigt lite eller ingen maskering: Länk

Som sagt, beror på bilderna :)

Nej, jag tror inte du får betalt för bilderna. Aftonbladet har väl dessutom en speciell sektion i motorbilagan med "läsarnas spionbilder". Och, som sagt, du är inte först/ensam i världen om att ha bilder på denna bil, så du får nog vara glad om de vill publicera dom öht. :(
Skicka framförallt inget till gamarna utan att först veta ifall de betalar eller inte!

Ring runt och fråga om någon vill köpa bilderna.

Är bilderna tagna med mobilkamera eller i sunkig kvalité så blir det förstås svårare.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Bilderna ät tagna med min 5 megapixels kamera så kvalliten är säkert tillräcklig. Bilderna är dock inte bättre än bilderna acey länkade till så vi får se.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Personen är min mor därför jag känner till fallet kan tilläggas så det inte uppkommer några oklarheter.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Goldcom> Inlägget postades lite sent det är jag med på men vad i Helgoland menar du med det sista egentligen?

*BAWORAK*
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Morrn..

Han menar nog att personen med "nicket" "personen" är hans mor.. :-)

Alltså.. Personen bakom användarnamnet "personen" är "Goldcoms" mamma..

Mvh Jimmy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.