AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.019

Lågmilad 328 e36

Hittade den här Länk för ett tag sen på blocket. Tycks vara riktigt fin men svårsåld. Antagligen pga prissättningen. Har inte ringt han än men är det något man bör tänka på när det gäller dessa lågmilare?

Verkar juh vara precis det jag söker efter tänkte ha den som helgbil på de kortare sträckorna jag kör.

Priset är juh dessutom en annan fråga??
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Smakar det så kostar det, bara är så.

Tycker inte priset är något att tjaffsa om ifall infon som står är sant.

Bör inte vara några större fel på den där alls, vad ska man tänka på?

Vafan, ALLA bilar är ju samma, dom har spindelleder, länkarmar, bussningar, och på ALLA bilar så slits dom.

God.. är nog inte mer fel på BMW än på saab, volvo, wv, what ever..
Magican.

Ja du va juh en munter typ...tack för ditt givande svar!!
Förresten.

Är det inte dubbelvanos i dessa motorer från -99?
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Min erfarenhet säger att det inte alltid är miltalet som avgör om bilen är ett bra köp. Två saker talar mot den bilen och det första är priset, för de pengarna får man en riktigt fin 328 cab. Det andra är miltalet och det beroende på att den kan ha körts korta sträckor ofta som inte är bra för motorn bl a. Men sen är det alla fördelarna, bilen är förmodligen i bra skick och allting känns väl fräscht.
Bmw har bra grejer och är byggda för att köra med :)
Priset är för högt, även om miltalet är lågt och skicket verkar bra. Man får utan större ansträngning en E46 för samma pengar. Dessutom, årsmodellen måste väl vara fel? I min värld var -98 sista årsmodellen för E36 Coupé.
Ja men det va just en fin e36 jag leta efter. Fast det lär juh va svårt att få tillbaka lite av det man köpte den för om man säljer om ett par år...
Dubbelvanos fanns aldrig på E36 328 (M52B28)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Det finns urfina E36:or 50 000 billigare. Köper du den där för 120 000 och glider runt i så är värdet halverat om ett par år. Om det räcker. Ska du köpa en E36 för dom pengarna (som inte är en M3 eller Alpina) så får du räkna med ett jättetapp i värde och en chock när du ska sälja. Särskilt som marknaden kommer att svämma över av både E36 och E46 Coupéer om ett par månader - E92 börjar ju levereras i september.
Anders N

Har du nå bra förslag på 328 coupe 97-98 som e fina å med bra pris?
Länk

Denna ser ju schysst ut och säljs dessutom för halva priset jämfört med den ovan. Klart överpris säger jag.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Trevligast-->Länk

Annars finns det lite granna, dock till överpriser:

Länk

Länk

Länk

Länk

Tycker absolut att du ska ha en 328i med M-pkt, blir mkt finare så. Den bilen för 120" har ju låga mil till sin fördel, men det är det enda. Dessa motorer, m52, går riktigt bra om de sköts bra så milen i sig gör inget men skötseln är desto viktigare.

Att köpa en e36 för 120" utan m-pkt, avvikande från orginal looken är ekonomiskt självmord. Själv skulle jag tänka mig betala dryga 60 papp, absolut högst 70 om bilen i fråga är fin, välidgt fin. Dvs m-pkt, helst violett, dint skick, normala mil, bra dokumentation, nybes osv..
Anders N; Sista tillverkningsmånad för E36 Coupe var maj-99, "gäller 318iS ECE, M3 US och 323i US" för 328i april-99 i både ECE och USversion.

Mvh Stephan
Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
Måste bara säga min åsikt..om man nu ska köpa en bil för 120.000 så känns e36 karossen lite väl gammal..
ingen lär ju veta att man kör omkring i en -99 eller en hottad -92:a..*s*
även om bilen är fin så lär man ju tappa andrahands värde tämligen snabbt
för 120.000 så måste ju en e46 vara ett vettigare köp?
men bilen såg onekeligen fin ut så.......
håller med dogge. för dom pengarna får du en e45 så slå på det, mvh
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Instämmer i kören, finns e46 coupeer för samma pengar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.